عصر خودرو

مرکز آمار اعلام کرد:

نرخ تورم آذرماه به ۱۲.۶ درصد رسید

عصر بازار- مرکز آمار ایران اعلام کرد: نرخ تورم آذرماه امسال به ۱۲.۶ درصد و نرخ تورم نقطه به نقطه تک رقمی شد و به ۹.۹ درصد رسید.

نرخ تورم آذرماه به ۱۲.۶ درصد رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، مرکز آمار ایران اعلام کرد: نرخ تورم آذرماه امسال به 12.6درصد رسید که نسبت به ماه گذشته (13.1درصد) کاهش داشته است. همچنین نرخ تورم نقطه به نقطه تک رقمی شد و به 9.9 درصد رسید.

    مرکز آمار گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری را منتشر  کرد که بر اساس آن در آذرماه امسال براساس سال پایه 1390، شاخص کل عدد 22.6 را نشان می دهد که نسبت به ماه گذشته، 1.2 درصد افزایش داشته است.

    افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال گذشته (تورم نقطه به نقطه) 9.9 درصد است که نسبت به ماه گذشته (10.8درصد) کاهش یافته است.

    درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم شهری) در 12 ماه منتهی به آذرماه امسال نیز نسبت به دوره مشابه سال گذشته 12.6 درصد است که نسبت به آبان ماه (13.1درصد) کاهش یافته است.

    این گزارش نشان می دهد، شاخص گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» در این ماه به رقم 258.3 رسید که نسبت به ماه قبل 3.1 درصد افزایش داشته است.

    همچنین شاخص گروه اصلی خوراکی ها در ماه مورد بررسی به عدد 256.6 رسید که نسبت به ماه گذشته 3.3 درصد افزایش نشان می دهد. شاخص گروه اصلی خوراکی ها نسبت به ماه مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش نشان می دهد و نرخ تورم 12 ماهه این گروه 10.5 درصد است.

    شاخص گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» نسبت به ماه مشابه سال قبل 6 درصد افزایش نشان می دهد و درصد تغییرات این گروه در 12 ماه منتهی به آذرماه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل 10.3 درصد است؛ این عدد نسبت به آذرماه امسال (10.9درصد) کاهش یافته است.

    شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» در آذرماه امسال به رقم 21.5 رسید که چهار دهم درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می دهد.

    میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل 11.7 درصد و نرخ تورم 12 ماه منتهی به آذرماه امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته این گروه 13.7 درصد است که نسبت به تورم 12 ماهه منتهی به آبان ماه امسال (14درصد) کاهش یافته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها