عصر خودرو

وزیر اقتصاد مکزیک:

مشکل‌مان با امریکا بر سر نفتا بزودی حل می‌شود

عصر بازار- وزیر اقتصاد مکزیک گفت که امیدوار است تا اواسط هفته پیش رو مشکلات مهم خود با ایالات‌متحده را در مورد قرارداد دوجانبه نفتا، حل و فصل کند.

مشکل‌مان با امریکا بر سر نفتا بزودی حل می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از وزیر اقتصاد مکزیک، الفونسو گواجاردو، گفت که امیدوار است تا اواسط هفته پیش رو مشکلات مهم خود با ایالات‌متحده را در مورد قرارداد دوجانبه نفتا، حل و فصل کند.

    گوآجاردو در خارج از دفتر نماینده تجاری آمریکا، به خبرنگاران گفت: امیدواریم که حداکثر تا اواسط هفته جاری این قرارداد را جمع کنیم. او اضافه کرد سپس کانادا هم می‌تواند به این مذاکرات اضافه شود تا این گروه تجاری دوباره کار کنند.

    آقای وزیر گفت: بیشتر مسائل بین مکزیک و ایالات متحده به خوبی در حال پیشرفت هستند.

    گوآجاردو گفت: برخی از حوزه‌های مربوط به تعیین کشور تولیدکننده خودرو، هنوز حل نشده‌اند که این شامل برنامه زمان‌بندی برای پیاده‌سازی تغییرات در قوانین جدید هم می‌باشد. این درحالی است که هنوز در مورد مدت اعتبار نفتا که می‌تواند پس از 5 سال به آن خاتمه دهد، مذاکره نشده است.

    وزیر خارجه مکزیک، لوئیز ویدگاری، که برای دیدار با مقامات آمریکا به همراه گوآجاردو در واشنگتن حاضر بود هم اظهار نظری خوش‌بینانه داشت و در پاسخ به احتمال رسیدن به یک پیشرفت واقعی، گفت: ما خیلی نزدیک شده‌ایم.

    پیش از این نماینده تجاری آمریکا، رابرت لایتایزر، در مورد پیشرفت در روزهای آتی، ابراز امیدواری کرده بود. هرچند رییس‌جمهور دونالد ترامپ گفت که هیچ عجله‌ای برای جمع‌بندی مذاکرات نفتا که خود او برای سود بیشتر آمریکا دوباره به راه انداخته است، ندارد.

    ترامپ می‌گوید که این قرارداد 24 ساله خروج مشاغل تولیدی از آمریکا به مکزیک را تسهیل کرده است، اما طرفداران نفتا می‌گویند که این قرارداد منطقه را رقابتی‌تر کرده است.

    تا به حال این مذاکرات مجدد 1 سال طول کشیده است.

    گوآجاردو گفت پس از دیدار نمایندگان بخش‌های مختلف صنعت در روز دوشنبه، وزیران مکزیک و آمریکا دوباره در روز سه‌شنبه با هم دیدار می‌کنند تا در مورد مسائل مالی مربوط به اقدامات دولت مذاکره کنند.

    برچسب ها