عصر خودرو

معاون رئیس سازمان توسعه تجارت :

چهار منطقه در آفریقا برای مبادله کالا به کالا مشخص کرده‌ایم

عصر بازار- معاون رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: چهار منطقه در آفریقا نشانه گذاری شده تا در صورت لزوم به روش کالا به کالا تهاتر انجام دهیم. ما به این کشورها کالا می‌دهیم و کالای مورد نیاز خود را از جنوب یا منطقه دیگر دریافت می‌کنیم. همچنین برنامه‌هایی برای شرق آسیا برای دور زدن تحریم‌ها داریم.

چهار منطقه در آفریقا برای مبادله کالا به کالا مشخص کرده‌ایم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، محمدرضا مودودی در خصوص تحریم‌های آمریکا و اثر گذاری آن گفت: اتفاقی که امروز جهان شاهد آن است در نوع خود جدید و بی‌سابقه است اینکه آمریکا یک جانبه از معاهده بین المللی برجام خارج می‌شود و به هیچ جا پاسخگو نباشد و از ابزارهای اقتصادی برای تحریم یک جانبه استفاده کند تحول جدیدی در دنیای اقتصاد است.

    معاون رئیس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: الان اروپایی‌ها به نوعی با این اقدام آمریکا تحقیر شدند وقتی می‌بینند معاهده‌ای که  برای رسیدن به آن زحمت کشیدند اما ناگهان با تغییر دولت در آمریکا این توافقنامه از اعتبار ساقط می‌شود این نگرانی به وجود می‌آید که فردا شاید همین برخورد با یک کشور دیگر رخ دهد برای همین آمریکا تا الان نتوانسته یک اجماع جهانی علیه ایران به وجود آورد.

    وی ادامه داد: از طرف دیگر اروپایی‌ها تلاش دارند که چند بانک متوسط که هیچ مراوده‌ای با آمریکا ندارند را برای انجام امور تجاری با ایران مشخص کنند تا تاجران اروپایی متحمل هزینه اضافه نشوند. ما نیز برنامه ریزی‌های گسترده‌ای برای دور زدن تحریم‌ها انجام داده‌ایم. ما سابقه سال‌های جنگ و تحریم‌های بین‌المللی را داریم اکنون شرایط خیلی بهتر از آن زمان است.

    وی افزود: چهار منطقه در آفریقا نشانه گذاری شده تا در صورت لزوم به روش کالا به کالا تهاتر انجام دهیم ما به این کشورها کالا می‌دهیم و کالای مورد نیاز خود را از جنوب یا منطقه دیگر دریافت می‌کنیم.

    وی گفت: همچنین برنامه‌هایی برای شرق آسیا برای دور زدن تحریم‌ها داریم. البته منکر آن نیستیم که با این عمل هزینه تجارت ما افزایش خواهد داشت و یا اگر از طریق بانک‌های واسط بخواهیم عمل کنیم حداقل 5 تا 6 درصد باید کارمزد اضافه‌تر پرداخت کنیم اما در نهایت کار ما به سرانجام خواهد رسید همانطور که در این شرایط توانستیم در چهار ماه امسال تراز تجاری خود را مثبت کنیم.

    برچسب ها