عصر خودرو

ارائه بسته های حمایتی به اقشار آسیب پذیر ضرورت دارد

ثبات نرخ ارز مانع گرانی اجناس

عصر بازار- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،بر لزوم ارائه بسته های حمایتی به اقشار آسیب پذیر جامعه تاکید کرد.

ثبات نرخ ارز مانع گرانی اجناس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، سعیدی مبارکه درباره تدوین بودجه سال 98 گفت:اینکه جلسه نخست برای تدوین لایحه بودجه سال آینده در سازمان برنامه و بودجه کشور تشکیل شده اقدام خوبی برای تقدیم به موقع لایحه بودجه در آذر ماه به مجلس شورای اسلامی است.

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:بودجه سال آینده با توجه به تداوم دشمنی های آمریکا و بحث تحریم ها این ضرورت را ایجاب می کند که تیم اقتصادی دولت تمامی جوانب کارشناسی را در تدوین بودجه رعایت کند در این راستا باید سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه کشور مبنای اصلی بودجه ریزی سال آینده قرار بگیرد.

    نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:آمریکایی ها قصد دارند برای فروش نفت و درآمدهای ارزی کشور مشکل بوجود بیاورند اما نباید فراموش کرد جمهوری اسلامی ایران سال ها است که توسط آمریکایی ها تحریم می شود بنابراین با مدیریت و برنامه ریزی و همدلی مردم و مسئولان می توان به مانند گذشته به مقابله با تحریم ها رفت.

    تامین معیشت مردم جزء اولویت های بودجه سال آینده

    سعیدی مبارکه در ادامه ی گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد:در شرایط تحریم، بدیهی است که تامین معیشت مردم جزء اولویت های نخست بوده در این راستا باید در بودجه سال آینده به تامین معیشت اقشار ضعیف جامعه توجه جدی شود از طرفی باید بودجه به نحوی تدوین شود که زمینه حفظ اشتغال های موجود و ایجاد اشتغالزایی جدید فراهم شود.

    ایجاد ثبات در بازار ارز از ملاحظات مهم بودجه در سال 98

    وی ادامه داد:ایجاد ثبات در بازار ارز و پیش بینی منطقی نرخ ارز یکی از ملاحظات مهم بودجه در سال 98 باید باشد چرا که در صورت ساماندهی و ایجاد ثبات در بازار ارز شرایط رونق تولید و اشتغالزایی بیشتر فراهم می شود و همچنین از گرانی ها کاذب در بازار جلوگیری می شود.

    سعیدی مبارکه با تاکید بر لزوم ارائه بسته های حمایتی به اقشار آسیب پذیر جامعه گفت:مدیریت صحیح هزینه ها، جلوگیری از فرارهای مالیاتی، واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی،رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار، تقویت بازار سرمایه، مدیریت منابع آبی کشور، رسیدگی به خانوارهای کم بضاعت و تحت پوشش نهادهای حمایتی و تقویت بخش کشاورزی از موضوعاتی است که در بودجه سال 98 باید لحاظ شود.

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:در صورت رونق صادرات انگیزه برای تولید افزایش می یابد بنابراین باید در بودجه سال آینده مشوق های صادراتی در نظر گرفته شود./

    برچسب ها