عصر خودرو

گازدار شدن زابل و خاش در نیمه دوم سال از طریق CNG

عصر بازار- درحالی که از روشن شدن مشعل گاز در استان سیستان و بلوچستان حدود یک سال و شش ماه می‌گذرد و برخی اخبار حاکی از عقب بودن برنامه گازرسانی در این استان است، معاون وزیر نفت از گازدار شدن زابل و خاش در نیمه دوم سال از طریق CNG خبر داد.

گازدار شدن زابل و خاش در نیمه دوم سال از طریق CNG
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، حمیدرضا عراقی درمورد فرآیند گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان گفت: برای گازرسانی لوله گذاری زیادی انجام شده است. شهرداری و مردم باید همکاری کنند. برخی از خانه‌ها از نظر معماری هنوز آمادگی لازم را ندارند و بحث‌ توان نظام مهندسی مطرح است. در برخی خانه‌ها دودکش وجود ندارد و باید آمادگی لازم ایجاد شود.

    وی با اشاره به برنامه زمان‌بندی شرکت ملی گاز برای اتمام فرآیند گازرسانی اظهار کرد: شرکت ملی گاز اعلام کرده بود اگر همه چیز آماده باشد طی سه سال همه نقاط زاهدان گازدار می‌شوند. اما این مسائل طبیعی است که شهرداری، نظام مهندسی، راهنمایی و رانندگی هر کدام یک سری مشکلات و مسائلی دارند. این مسائل در استان در حال هماهنگی است و کار بر اساس نیاز استان پیش می‌رود. البته ممکن است سرعت بالا نباشد اما شرکت ملی گاز آمادگی لازم را دارد.

    مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: در آینده نه چندان دور ادامه خط زابل و طراحی خطوط انتقال سایر شهرها انجام می شود و امیدوارم قبل از اینکه دولت تمام شود گازرسانی به بسیاری از شهرهای سیستان و بلوچستان آغاز شده باشد. قولی به رییس جمهور دادیم مبنی بر اینکه زابل و خاش در نیمه دوم سال 1397 از طریق CNG گازدار  شوند که امیدواریم به این قول وفا کنیم تا زمانی که خط انتقال تمام شود مردم از طریق CNG گازدار شوند.

    بر اساس این گزارش، یکی از اهداف وزارت نفت در دولت دوازدهم اتمام طرح‌های گازرسانی به شهرها و روستاها بوده و طبق آمار اعلام شده قرار است تا پایان دولت دوازدهم 96 درصد جمعیت کشور از گاز استفاده کنند. در این میان گازرسانی به سیستان و بلوچستان از اهمیت ویژه ای برخوردار بود که قدم نخست آن در اواخر سال 1395 برداشته و مشعل گاز این استان در دهم اسفند این سال با حضور رییس جمهور روشن شد.

    برچسب ها