عصر خودرو

رایزن بازرگانی ایران در عراق :

ایران و عراق مصمم به ادامه همکاری های تجاری هستند

عصر بازار- رایزن بازرگانی ایران در عراق با اشاره به برخی گمانه زنی‌ها و اخبار منتشره غیر واقعی در رابطه با روند تجارت ایران و عراق گفت: دو کشور بر ادامه همکاری های تجاری مصمم هستند و با توجه به مصالح مشترک دو کشور افزایش مراودات بازرگانی در دستور کار است.

ایران و عراق مصمم به ادامه همکاری های تجاری هستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، ناصر بهزاد اظهار کرد: درحال حاضر روند تجارت  کالا بین دو کشور  عادی است و صادرات و واردات از همه مرزهای ایران و عراق انجام می‌گیرد و هم اکنون هیچ مشکلی در هیچکدام از مرزهای دو کشور وجود ندارد.

    رایزن بازرگانی ایران در عراق همچنین اظهار داشت: طی چهارماهه سال‌جاری روند افزایشی در حجم و ارزش کالاهای مورد معامله بین دو کشور میتواند نقطه عطفی در توسعه مناسبات باشد.

    بهزاد یادآور شد: بر اساس آمار رسمی منتشره از گمرکات ایران 2.7 میلیارد دلار کالا در مدت مذکور از ایران به عراق صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان‌دهندۀ افزایش 24 درصدی ارزش و افزایش 14 درصدی در حجم است.

    وی افزود: درعراق فعالیت  ایران در بازار عراق  را همواره حرکت برای  اقدام برد-برد دانست و تاکید کرد افزایش فعالیت‌های اقتصادی به اشکال مختلف دنبال می‌گردد.

    گفتنی است، توجه به سرمایه گذاری شرکت‌های ایرانی در عراق در خصوص کالاهایی که روند تولید آنها درعراق شکل گرفته نیازمند توجه جدی برای تعمیق همکاریهای اقتصادی آتی و متضمن تجارت  پایدار خواهد بود.

    برچسب ها