عصر خودرو

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) :

امور اقتصادی باید به مردم واگذار شود

عصر بازار- رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: راهبرد اصلی این ستاد واگذاری امور اقتصادی به خود مردم است و باید این کار صورت گیرد.

امور اقتصادی باید به مردم واگذار شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، محمد مخبر روز چهارشنبه در آیین افتتاح طرح های عمرانی در فارس افزود: بنا بر توصیه‌ رهبر معظم انقلاب، مردمی کردن اقتصاد در دستور کار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است.
    در سفر 24 مرداد ماه رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به استان فارس اعلام شد با هدف توانمندسازی اقتصادی و اشتغالزایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مناطق محروم و کمتر توسعه ‌یافته کشور، پروژه‌ اقتصادی «لبن دوش دامک کوار» و صنایع چوب و صنعت «هیلو » در شهرستان کوار و شهرک صنعتی شیراز، افتتاح شد و به بهره ‌برداری رسید.
    این دو طرح با مشارکت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این استان به فعالیت تولیدی مشغول شده‌اند.
    رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این مراسم گفت: عمده فعالیت این ستاد در حوزه‌ ایجاد کسب و کار، توانمندسازی اقتصادی و اشتغالزایی در مناطق کمتر برخوردار است.
    وی ادامه داد: یکی از طرح‌های اشتغال ‌زایی ما علاوه بر حمایت از کارآفرینان در طرح‌های اقتصادی بنگاه‌ محور، فعالیت‌های اجتماع ‌محور است که در زمان حاضر در بسیاری از استان‌های کشور اجرایی شده و تا پایان سال 10 هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد خواهد شد.
    مخبر گفت: طرح‌های اشتغال‌ زایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) طرح‌ های توانمندسازی اقتصادی بنگاه‌ محور است و در آن سرمایه ‌گذاری و مشارکت اقتصادی در طرح‌های تولیدی 31 استان در حال انجام است و این پروژه‌ها در نهایت به خود مردم واگذار خواهد شد.
    شرکت لبن دوش دامک کوار که در زمینه‌ تولید فرآورده‌های لبنی فعالیت دارد با مشارکت و سرمایه گذاری 44 میلیارد ریالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به بهره ‌برداری رسیده است.
    این شرکت تولید فرآورده‌های لبنی که ظرفیت دریافت 50 تن شیر در روز را دارد برای 44 نفر اشتغال مستقیم و 150 نفر اشتغال غیرمستقیم در منطقه ایجاد خواهد کرد.
    همچنین شرکت چوب و صنعت هیلو که در زمینه‌ تولید محصولات لمینت و پارکت فعال است، در زمینی به مساحت 16 هزار مترمربع و سرمایه‌گذاری 117 میلیارد ریالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به مرحله‌ اجرایی رسیده است.
    این شرکت ظرفیت تولید 8 میلیون مترمربع محصولات چوبی در سال دارد و طی یک و نیم سال آماده‌ بهره ‌برداری شده است. این شرکت در شهرک صنعتی شیراز برای 160 متقاضی ایجاد اشتغال مستقیم خواهد کرد.
     

    برچسب ها