عصر خودرو

تغییرات نرخ تورم ۱۰ گروه زراعی و باغداری

عصر بازار- شاخص قیمت تولید کننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی در فصل بهار برابر با ۲۸۲.۶ بود که به ترتیب نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ۴.۸ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۹.۴ درصد افزایش یافت.

تغییرات نرخ تورم ۱۰ گروه زراعی و باغداری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، مرکز آمار ایران اعلام کرد شاخص قیمت تولید کننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی (برمبنای ١۰۰=١٣٩۰) در فصل بهار سال ١٣٩٧ برابر است با 282.6 که به ترتیب نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) 4.8 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 9.4 درصد افزایش یافته است. شاخص چهار فصل منتهی به فصل جاری نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) 14.0 درصد افزایش یافته است.

    شاخص زراعت و باغداری

    شاخص «زراعت و باغداری» در فصل بهار سال ١٣٩٧ برابر با 281.9 است که نسبت به فصل مشابه سال قبل 4.3 درصد افزایش و نسبت به فصل قبل 3.9 درصد کاهش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز معادل14.1 درصد افزایش است.

    شاخص گروه «غلات» در فصل بهار سال ١٣٩٧ برابر با 251.7 است که نسبت به فصل مشابه سال قبل و نسبت به فصل قبل به ترتیب ٨.٨ و ١١.۰ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با  ٤.٤ درصد افزایش است.

    شاخص گروه «میوه ها و میوه های آجیلی» در فصل بهار سال ١٣٩٧ با 374.0 است که نسبت به فصل مشابه سال قبل و نسبت به فصل قبل به ترتیب 23.1 و 1.5 درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با 29.1 درصد افزایش است.

    شاخص گروه «سبزیجات» در فصل بهار سال ١٣٩٧ برابر با 122.4 است که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل و نسبت به فصل قبل به ترتیب 54.6 درصد و 49.2 درصد کاهش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با 1.0 درصد افزایش می باشد.

    شاخص گروه «موادخام طبقه بندی نشده» در فصل بهار سال ١٣٩٧ برابر با 168.6 است که نسبت به فصل مشابه سال قبل و نسبت به فصل قبل به ترتیب 22.0 و 11.9 درصد کاهش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با 11.1 درصد کاهش است.

    شاخص دامداری سنتی

    شاخص «دامداری سنتی» در فصل بهار سال ١٣٩٧ برابر با 284.3 است که نسبت به فصل مشابه سال قبل و نسبت به فصل قبل به ترتیب 22.2 و 30.0 درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با  ١٣.٦ درصد افزایش است.

    شاخص گروه «پرورش بز و بزغاله» در فصل بهار سال ١٣٩٧ برابر با 287.0 است که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل و نسبت به فصل قبل 33.6 و 41.2 درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با 21.0 درصد افزایش است.

    شاخص گروه «پرورش گاو و گوساله سنتی» در فصل بهار سال ١٣٩٧ برابر با 270.0 است که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل و نسبت به فصل قبل 19.6 و 24.8 درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با 12.4 درصد افزایش است.

    شاخص گروه «گوسفند و بره» در فصل بهار سال ١٣٩٧ برابر با 311.4 است که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل 37.3 درصد افزایش و نسبت به فصل قبل 53.9 درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با 24.5 درصد افزایش است.

    شاخص گروه «سایر محصولات حیوانی» در فصل بهار سال ١٣٩٧ برابر با 276.5 است که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل و نسبت به فصل قبل 9.4 و 14.1 درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با 4.7 درصد افزایش است.

    برچسب ها