عصر خودرو

"چکاپا "از تعدیل مثبت ۲۴ درصدی رونمایی کرد

عصر بازار- گروه صنایع کاغذ پارس با نماد چکاپا از تعدیل مثبت ۲۴ درصدی رونمایی کرد لذا پیش بینی سود هر سهم از ۶۰۵ ریال به ۷۵۱ ریال رسیده است.

"چکاپا "از تعدیل مثبت ۲۴ درصدی رونمایی کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، نرخ فروش محصولات براساس عرضه وتقاضا در بازار تعیین می گردد.با توجه به افزایش فروش صادراتی نسبت به فروش داخلی و همچنین افزایش نرخ ارز در یک ماهه اخیر ، قیمت فروش محصولات افزایش چشمگیری نسبت به سه ماهه اول سال مشاهده می شود . با توجه به افزایش نرخ ارز و ایجاد زمینه بازارهای صادراتی و ظرفیت شرکت جهت صادرات و تولید محصولات از مواد اولیه داخلی ، سود پیش بینی شرکت (eps) از مبلغ 605 ریال بملغ 751 ریال افزایش یافته است. که عملکرد واقعی شرکت برای 8 ماهه سال مالی به پیوست منعکس گردیده است.

    گفتنی است مبلغ 329.247 میلیون ریال که در پیش بینی قبلی منعکس گردید مربوط به سرمایه گذاری در شرکت زیر مجموعه پارس طبیعت سلولز (سهامی خاص) می باشد که تا تاریخ این پیش بینی به بهره برداری نرسیده است. که دلیل این تأخیر بابت مشکلات به وجود آمده در سامانه ثبت سفارش و همچنین ارز قابل تخصیص به واردکنندگاه جهت موارد تولیدی بوده که تا این زمان مشکل فوق الذکر مرتفع نگردیده است همچنین لازم به ذکر می باشد که در صورت رفع مشکلات فوق ، شرکت آمادگی کامل جهت وارد نمودن دستگاه های ساخت ظروف یکبار مصرف را دارد
    درخصوص کاهش هزینه های مالی پیش بینی شده جدید نسبت به بودجه پیش بینی شده قبلی در سال مالی منتهی به 1397/08/30 ،ساختار سرمایه ای شرکت بهبود یافته و با توجه به تقسیم سود نقدی بر مبنای سود خالص، مانده حساب سود انباشته تقویت شده به نحوی که بتواند نیازهای سرمایه در گردش خود را در حتی الامکان از منابع داخلی تامین نماید.
    ضمن آن که روابط اعتباری شرکت با بانکها حفظ و از حدود اعتباری مصوب خوبی برخوردار بوده ،تا در صورت لزوم و بروز شرایط خاص بتواند نسبت به تامین مالی اقدام نماید. با توجه به شرایط نقدینگی شرکت، برنامه تامین مالی از طریق تسهیلات به نحوی است که در صورت لزوم از تسهیلات ارزان قیمت استفاده نموده و نرخ موثر این تسهیلات را کاهش دهد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو