عصر خودرو

روسیه از عربستان جلو زد

عصر بازار- روسیه در ماه نوامبر برای سومین بار در سال جاری جایگاه عربستان را به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده نفت به چین گرفت.

روسیه از عربستان جلو زد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، آمارهای گمرکی نشان می‌دهد در شرایطی که روسیه سفارشات جدیدی را از سوی خریداران جدید نفت در چین دریافت کرده است، در ماه نوامبر برای سومین بار در سال جاری جایگاه عربستان را به عنوان بزرگ‌ترین تامین کننده نفت خام چین گرفته است.

    جهش در صادرات نفت روسیه به چین نشان‌دهنده رقابت شدید بین روسیه به عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده نفت جهان در حال حاضر و عربستان بزرگ‌ترین صادر‌کننده نفت جهان بر سر سهم بازار چین دومین مصرف‌کننده نفت جهان است.

    اشباع بازار جهانی نفت خطرات را برای تولید‌کنندگانی که مایل به فروش نفت با هزینه رقبای خود هستند بالا رفته است.

    اطلاعات اداره گمرک چین نشان می‌دهد این کشور در ماه نوامبر روزانه 949 هزار و 925 بشکه نفت از روسیه و روزانه 886 هزار و 950 بشکه نفت از عربستان وارد کرده است.

    در 11 ماه نخست امسال عربستان اولین فروشنده نفت به چین با مجموع صادرات 46 هزار و 80 هزار تن(روزانه یک میلیون و 10 هزار بشکه) بوده و میزان صادراتش به چین نسبت به سال گذشته 2.1 درصد افزایش نشان می‌دهد. روسیه که طی همین دوره صادرات خود را به چین 28 درصد افزایش داده 37 میلیون و 620 هزار تن (روزانه 822 هزار و 200 بشکه) نفت به چین صادر کرده است.

    چین از ماه ژوییه به بیش از 12 شرکت مستقل در این کشور اجازه داد که نفت خام وارد کنند که باعث شده خرید نفت خام این کشور به سطح بی‌سابقه جدیدی برسد. این کشور همچنین برای پرکردن ذخایر استراتژیک خود واردات نفت را افزایش داده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها