عصر خودرو

وزیر نیرو:

ایران از سرمایه گذاری سوئیس استقبال می کند

عصر بازار- وزیر نیرو اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران از سرمایه گذاری شرکت های فعال سوئیسی در بخش انرژی خورشیدی استقبال می کند و لزوم همکاری های بیشتر در بخش آب و برق با این کشور را مورد تاکید قرار داد.

ایران از سرمایه گذاری سوئیس استقبال می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «رضا اردکانیان»در دیدار سفیر سوئیس با وی، اظهارداشت: همکاری های ایران و سوئیس در بخش های مختلف از جمله آب و برق از 15 سال پیش آغاز شد.
    وی یادآور شد: سند همکاری آبی بین ایران و سوئیس که دهه 80 امضا شد، بدلیل مسائل اداری مسکوت ماند، اما این روند اداری موجب کمرنگ شدن تعاملات تهران - برن نشد و قرار است کارگروهی برای بررسی و اجرایی شدن همکاری‌ بین دو کشور تشکیل شود.
    اردکانیان یادآور شد: یکی از زمینه های همکاری بین ایران و سوئیس در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر است و شرکت‌های سوئیسی می‌توانند با استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی و بهره گیری از زیرساخت جمهوری اسلامی تولید برق کنند و آن را به کشورهای همسایه از جمله افغانستان می توان فروخت.
    وزیر نیرو افزود: ایجاد نیروگاه های برق‌آبی‌ کوچک، مدیریت آبریزها، شیرین سازی آب، تصفیه آب و فاضلاب، همکاری با مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری RCUWM و مدیریت آب های مرزی از موضوع های دیگری است که در برنامه همکاری ایران و سوئیس گنجانده شده است.
    براساس این گزارش، «مارکوس لایتنر» سفیر سوئیس در این دیدار با ابراز خشنودی از همکاری های تهران - برن، ابراز امیدواری کرد که این همکاری ها افزایش یابد و در بخش آب نیز تعاملات بیشتری انجام شود.
    وی لزوم انجام پروژه های نتیجه بخش کاربردی را مورد تاکید قرار داد و قرار است پیگیری‌های مستمری را در زمینه های مود علاقه با هماهنگی امور بین الملل وزارت نیرو، به منظور دستیابی به نتیجه لازم به عمل آورد.

    برچسب ها