عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری توسعه اندیشه دانا:

بازار مشتقه ارز مانع از سفته بازی است

عصر بازار- مدیرعامل شرکت کارگزاری توسعه اندیشه دانا (موحدان) درباره نقش بازار مشتقه ارز در کنترل نوسان نرخ ارز گفت: این بازار برای افرادی که در آینده به ارز نیاز دارند مفید است چراکه این افراد می توانند ارز مورد نیاز خود را با پوشش ریسک قیمتی مناسب به دست آورند.

بازار مشتقه ارز مانع از سفته بازی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، محمدحسن شمسی، مدیر عامل شرکت کارگزاری توسعه اندیشه دانا (موحدان)  گفت: تا پیش از ورود اوراق تسهیلات خرید مسکن به فرابورس، این اوراق که برای خرید وام مسکن به کار می رود در حدود 65 تا 70 هزار تومان معامله می شد در حالی که در گذشته این اوراق 120 تا 150 هزار تومان معامله می شد.

    وی وجود این بازار را برای منطقی کردن قیمت ارز مناسب دانست و خاطر نشان کرد: ورود این اوراق به فرابورس موجب واقعی تر شدن قیمت اوراق و حذف سفته بازی و منطقی تر شدن  قیمت شد.

    این کارشناس مسائل اقتصادی درباره میزان استقبال از بازار مشتقه ارز در بازار سرمایه گفت: راه اندازی این بازار برای واردکنندگان کالا علاوه بر پوشش ریسک  می تواند نرخ ارز  را  شفاف کند و در این صورت سرمایه گذاران از آن استقبال گسترده ای خواهند کرد.

    مدیر عامل شرکت کارگزاری توسعه اندیشه دانا در مورد اخبار منتشر شده مبنی  بر نصف شدن بودجه عمرانی و تاثیر آن بر بازار سرمایه تصریح کرد: دولت به عنوان بزرگترین مصرف کننده کالا در ایران به شمار می رود و این امر در صنایع بورسی اثر منفی می گذارد به این معنا که این اتفاق در صنعتی مانند سیمان یا صنایع فولاد می تواند اوضاع این صنایع را بدتری پیدا می کنند.

    محمد حسن شمسی افزود: تا تقاضایی شکل نگیرد اوضاع شرکتها خوب نمی شود و بورس تغییری نمی کند.

    وی درباره جایگاه بازار سرمایه در برنامه ششم توسعه اظهار داشت: اگر یکسری از موانع برطرف شود دولت می تواند از  طریق بازار سرمایه به تامین مالی بپردازد  و با انتشار اوراق خزانه اسلامی یا با انتشار بخش خارجی آن تامین مالی داشته باشد و تمام این موارد باید در برنامه ششم توسعه دیده شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها