عصر خودرو

مسکو:

روسیه به زودی ۵ میلیارد دلار به ایران وام می‌دهد

عصر بازار- وزیر صنعت و تجارت روسیه از احتمال پرداخت وام ۵ میلیارد دلاری مسکو به تهران در اوایل سال آینده میلادی خبر داد.

روسیه به زودی ۵ میلیارد دلار به ایران وام می‌دهد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، «دنیس مانتوروف» وزیر صنعت و تجارت روسیه امروز سه‌شنبه اعلام کرد که مسکو در نظر دارد سال آینده مبلغ 5 میلیارد دلار به تهران وام دهد.

    این خبر را خبرگزاری «ریانووستی» روسیه منتشر کرده است. جزئیات بیشتر متعاقبا منتشر خواهد شد.

    وزیر صنعت و تجارت روسیه اعلام کرد این وام در شرایطی که تمام مراحل قانونی آن به خوبی انجام شود، در نخستین سه ماهه از سال 2016 میلادی به ایران پرداخت خواهد شد.

    وی تأکید کرد: به اعتقاد من در شرایطی که تمام مراحل قانونی را در سه ماهه نخست سال آینده میلادی مدیریت کنیم، این کار (اعطای وام به ایران) را می‌توان در سال آینده انجام شده فرض کرد.

    سال گذشته، در یازدهمین جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه 70 میلیارد یورو پروژه اقتصادی بین ایران و روسیه امضا شده بود؛ قراردادی که گرچه به گفته مقامات دو کشور، کلی است اما قرار بر این گذاشته شد تا فقط در حد حرف باقی نمانده و برای اجرای آن گام‌های عملی برداشته شود.

    علاوه براین، دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه نیز حدود یک ماه پیش به ریاست محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه در مسکو برگزار شد.

    وزیر انرژی روسیه در این اجلاس با بیان اینکه توافقتنامه احداث فاز 2 و 3 نیروگاه بوشهر از جمله فعالیت‌های مشترک تهران-مسکو است، گفته بود: فهرست پروژه‌هایی را در چارچوب کمیسیون مشترک آماده کرده‌ایم که هزینه آنها بالغ بر 40 میلیارد دلار می‌شود.

    وزیر انرژی روسیه اخیرا در حاشیه نشست کمیسیون همکاری اقتصادی و تجاری ایران - روسیه به خبرنگاران اظهار کرده بود تجارت با ایران که سال گذشته به یک میلیارد و 600 میلیون دلار بالغ شد، ممکن است در آینده ای نزدیک به 10 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

    افزون بر این، محمد رضا نعمت زاده، وزیر صنعت،‌معدن و تجارت ایران در دیدار اخیر خود با «آلکس الیاکوف» وزیر توسعه اقتصادی روسیه که در حاشیه اجلاس وزرای سازمان جهانی تجارت در کنیا برگزار شد، سفر اخیر رئیس جمهوری روسیه به ایران و توافق های انجام شده را در چشم‌انداز توسعه روابط اقتصادی مسکو-تهران، بسیار مثبت ارزیابی کرد و به آمادگی ایران جهت رفع موانع تجارت فیمابین تاکید کرد.

    وی در این نشست، افزایش سطح همکاریهای بانکی بین دو کشور را به منظور ارتقاء سطح همکاریهای اقتصادی و افزایش مبادلات میان مسکو و تهران، لازم و ضروری عنوان کرده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها