عصر خودرو

بانک توسعه اسلامی ۴ میلیارد دلار به اسلام آباد وام می دهد

عصر بازار- پس از آنکه 'اسد عمر' عضو ارشد حزب پیروز پاکستان و وزیر اقتصاد احتمالی دولت آتی پاکستان، از نیاز این کشور به ۱۲ میلیارد دلار سخن گفت، بانک توسعه اسلامی با حمایت ال سعود تصمیم گرفت تا وامی به مبلغ چهار میلیارد دلار به اسلام آباد اعطا کند.

بانک توسعه اسلامی ۴ میلیارد دلار به اسلام آباد وام می دهد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، رسانه های پاکستان اعلام کردند: اسلام آباد درصدد است تا برای رهایی از وضع هشدار دهنده ذخایر ارزی این کشور، وام چهار میلیاردی از بانک توسعه اسلامی که عربستان سعودی پشتیبان اصلی این نهاد است، دریافت کند.
    تارنمای انگلیسی زبان روزنامه داون پاکستان به نقل از دو مقام پاکستانی (بدون اشاره به نام و مسئولیت آنان) نوشت: دفتر بانک توسعه اسلامی در جده مشغول آماده سازی پیشنهاد رسمی در این خصوص است تا پس از تشکیل دولت آتی پاکستان به نخست وزیری عمران خان (رئیس حزب تحریک – حزب پیروزی انتخابات این کشور)، نسبت به اعطای آن اقدام شود.
    یک مشاور ارشد دولتی در اسلام آباد نیز گفت: مقدمات اداری و رسمی برای اعطای وام از بانک توسعه اسلامی آماده است و این بانک منتظر آن است که دولت جدید در پاکستان کار خود را رسما آغاز کند.
    این مقام آگاه افزود: انتظار نمی رود که وام آینده بتواند شکاف 25 میلیارد دلاری در نظام مالی پاکستان را بپوشاند با این حال این وام سهم مهمی برای کمک به بهبود وضعیت معیشت کشور محسوب می شود.
    هفته گذشته نیز منابع خبری پاکستان اعلام کردند که عربستان با اعلام کمک یک میلیارد دلاری به یاری پاکستان شتافت.
    دولت ریاض که همواره با تغییر دولت ها در کشورهای پرنفوذ خود مثل پاکستان در اقدام فوری اقدام به کمک های مالی برای تقویت نفوذ خود می کند، این بار نیز درصدد است تا با اعطای وام و ایجاد تسهیلات در این خصوص نفوذ خود را در بخش های مالی و پولی پاکستان افزایش دهند.
    گزارش ها حاکی است، وزارت امور اقتصاد و بانک مرکزی پاکستان تاکنون این موضوع را تایید نکرده اند با این حال به جز عربستان، کمک دو میلیارد دلاری چین به پاکستان و تامین اعتبار 4.5 میلیارد دلاری بانک توسعه آسیایی در بازه زمانی سه ساله باعث شده تا ثبات به بازار ارز پاکستان برگردد.
    منابع خبری پاکستان نوشتند: دولت پیشین اسلام آباد به حاکمیت حزب مسلم لیگ جناح نواز امیدوار بود تا بتواند کمک 'پنج 'میلیارد دلاری از سعودی ها دریافت کند که موفق نشد، ولی انتظار می رود دولت جدید پاکستان به حاکمیت حزب تحریک انصاف بتواند کمک ریاض را دریافت کند.
    'نواف سعید المالکی' سفیر عربستان سعودی در پاکستان پس از اعلام نتایج انتخابات و پیروزی حزب تحریک انصاف، با حضور در محل اقامتگاه عمران خان رئیس تحریک انصاف در 'بنی گالا' با وی دیدار کرد.
    تارنمای خبری دیلی پاکستان گزارش داد: چینی ها نیز که پیش تر درخواست حزب مسلم لیگ شاخه نواز را برای اعطای کمک مالی رد کرده بودند، اکنون کمک دو میلیاردی دلاری به پاکستان اختصاص داده که یک میلیارد دلار آن، هفته گذشته به حساب بانک مرکزی پاکستان واریز شد.
    کمک های اخیر عربستان، چین و تامین اعتبار از سوی بانک توسعه اقتصادی باعث شد تا ارزش روپیه پاکستان برابر دلار آمریکا 5 روپیه بهبود یافت و هفته جاری ارزش واحد رسمی پولی پاکستان 122.24 و 123.86 اعلام شد.

    برچسب ها