عصر خودرو

شاخص‌ بورس ۱۰۴ واحد افت کرد

عصر بازار- بازار سهام امروز همزمان با تداوم معاملات کد به کد حقوقی‌ها و حمایت سهام از طریق بازارگردانی شاهد درجا زدن نماگرهای منتخب خود بود، بازاری که امروز با شوک وزیر نفت مبنی بر عدم تغییر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها نیز مواجه بود.

شاخص‌ بورس ۱۰۴ واحد افت کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه اول دی ماه 94، با افت 104 واحدی به رقم 61 هزار و 414 واحد دست یافت.

    شاخص کل هم وزن نیز امروز بدون تغییر نه چندان محسوسی عدد 9 هزار و 45 واحد را تجربه کرد.

    همچنین شاخص سهام آزاد شناور پس از افت 104 واحدی عدد 67 هزار و 41 واحد را به نمایش گذاشت.

    شاخص بازار اول اما در حالی با 26 واحد کاهش عدد 42 هزار و 162 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با 496 واحد افت عدد 139 هزار و 59 واحد را ثبت کرد.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس در پایان معاملات این بازار با یک واحد افزایش عدد 676 واحد را تجربه کرد.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت کشتیرانی ج.ا.ا با 62 واحد، بانک کارآفرین با 28 واحد و پتروشیمی پردیس با 8 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در برآورد شاخص کل بورس برجای گذاشتند.

    در مقابل نماد معاملاتی سه شر کت فولاد مبارکه با 29 واحد، ملی صنایع مس ایران با 18 واحد و مخابرات ایران با 11 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

    بر اساس این گزارش ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 65 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 335 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 27 هزار و 504 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، افست، عمران و توسعه فارس، کارخانجات قند قزوین، آس‌پ، اوراق اجاره بوتان، اوراق مشارکت مسکن مهر بانک مسکن، بین‌المللی توسعه ساختمان، سیمان هگمتان از سوی ناظر بازار سهام متوقف و نماد معاملاتی حق تقدم خرید سهام رادیاتور ایران بازگشایی شدند.

    امروز بازار سهام میزبان عرضه اولیه 5 میلیون سهمی «کیمیا» و کشف قیمت 335 تومانی هر سهم آن در بازار دوم فرابورس بود.

    برخی کارشناسان در این باره با اشاره به قیمت 1511 دلاری هر تن روی و 1722 دلاری هر تن سرب در بورس جهانی کالای لندن معتقدند کشف قیمت این سهم متناظر با ارزش ذاتی آن صورت گرفته است.

    بر اساس این گزارش، ‌امروز در بازار سهام بلوک 25 میلیون و 990 هزار سهمی پتروشیمی زنجان به ارزش بیش از 7 میلیارد و 791 میلیون تومان با بیش از 211 درصد رشد قیمت نسبت به قیمت پایه 961 ریالی میان دو حقوقی جابجا شد.

    در نماد معاملاتی صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان نیز همچون روز گذشته معاملات کد به کد میان شرکت‌های درون گروهی جابجا شد که ارزشی بالغ بر 2 میلیارد و 360 میلیون تومان را در بر داشت.

    امروز معاملات بلوکی در نماد معاملاتی بانک ملت نیز با هدف حمایت از سهم به جابه جایی بیش از 50 میلیون سهم به ارزش 9 میلیارد و 700 میلیون تومان منجر شد.

    همچنان در نماد معاملاتی فولاد مبارکه نیز امروز حقوقی سهم با هدف بازارگردانی و ممانعت ریزش سهم از کف حمایتی خود شاهد معامله‌ای بیش از 11 میلیون سهم در این نماد به ارزش بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان بود.

    در نماد معاملاتی کمک فنر ایندامین سهامدار حقیقی امروز بیش از 13 میلیون سهم این شرکت را به ارزش یک میلیارد و 208 میلیون تومان با معامله دو طرفه همراه کرد.

    همچنین در نماد معاملاتی بیمه کارآفرین نیز 6 میلیون سهم به ارزش 600 میلیون تومان میان کدهای تابعه سهامدار حقوقی جابجا شد.

    بر اساس این گزارش، بازار سهام امروز در حالی آغاز رکود فرسایشی بازار سهام در دی ماه سال 92 را در ذهن خود مرور کرد که همچنان موضوع نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و نحوه تعامل دولت با شرکت‌های پالایشی خصوص‌سازی شده به کلافی سردرگم برای آن تبدیل شده است.

    در این زمینه واکنش وزیر نفت به موضوع ابهام شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی مبنی بر اینکه «نرخ خوراک هیچ تغییری نمی‌کند» بر دامنه نگرانی‌های بازار سرمایه که مجموعه‌ای از نهادها و سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی است، افزوده است.

    بازار سهام امروز بازاری کم رمق و بی‌جان بود که در تحلیل‌های تکنیکال نمودارهای نماگرهای این بازار در مواجه با سطوح حمایتی غوطه‌ور شده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها