عصر خودرو

وزیر انرژی عربستان :

با وجود بحران دیپلماتیک به کانادا نفت صادر می‌کنیم

عصر بازار- وزیر انرژی عربستان گفت، صادرات نفت این کشور به کانادا از اختلافات اخیر میان دو کشور تاثیر نخواهد پذیرفت.

با وجود بحران دیپلماتیک به کانادا نفت صادر می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، وزیر انرژی عربستان گفت، صادرات نفت این کشور به کانادا از اختلافات اخیر میان دو کشور تاثیر نخواهد پذیرفت.

    خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان در بیانیه ای اعلام کرد، عربستان «سیاست قاطع و بلند مدتی» دارد مبنی بر اینکه صادرات نفت تاثیری از ملاحظات سیاسی نمی پذیرد.

    وی افزود: «بحران دیپلماتیک فعلی میان عربستان و کانادا به هیچ وجه تاثیری بر روابط شرکت سعودی آرامکو با مشتریانش در کانادا نخواهد گذاشت.»

    هفته گذشته درخواست دولت کانادا برای آزادی فوری فعالان حقوق بشر در عربستان، خشم ریاض را برانگیخت و این کشور سفیر کانادا را اخراج کرد. عربستان همچنین واردات غلات از کانادا را ممنوع کرده و برنامه های آموزشی و پزشکی در این کشور را به حالت تعلیق در آورده است.

    حجم مبادلات تجاری میان کانادا و عربستان به حدود 4 میلیارد دلار در سال می رسد. صادرات کانادا به عربستان در سال گذشته میلادی حدود 1.12 میلیارد دلار بود که تنها 0.2 درصد از کل ارزش صادرات این کشور را تشکیل می داد.

    عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان هرگونه تلاش برای میانجیگری میان دو کشور را رد کرده و از اوتاوا خواسته تا «اشتباه بزرگ خود را تصحیح کند.»

    برچسب ها