عصر خودرو

مدیرعامل بانک توسعه صادرات :

صادرات کلید حل مشکلات کشور است

عصر بازار- مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: توسعه صادرات در شرایط کنونی، یکی از مهمترین راهکارها برای رفع مشکلات اقتصادی کشور است.

صادرات کلید حل مشکلات کشور است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «علی صالح آبادی» روز چهارشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی لرستان تاکید کرد: اتکای درآمد ارزی به نفت باید کم شود و افزایش صادرات غیرنفتی در دستور کار قرار گیرد.
    وی اظهار داشت: سال 96 مانده تسهیلات در بانک توسعه صادرات 210 هزار میلیارد ریال بود که به نسبت 172 میلیارد ریال سال پیش از آن 22 درصد رشد داشته است.
    صالح آبادی گفت: همچنین در حوزه اعتبارات اسنادی یک میلیارد و 200 میلیون دلار واردات و صادرات در بانک توسعه صادرات انجام شده است.
    مدیرعامل بانک توسعه صادارت گفت: یکی از رویدادهای مثبت روزهای اخیر ارایه بسته جدید ارزی بود که با آن مشکلات ناشی از تفاوت نرخ ارز دولتی و آزاد برطرف شد.
    او افزود: تفاوت قیمت ارز، مشکلاتی برای صادرکننده ها در پی داشت که در بسته جدید ارزی با ثبت محصولات در سامانه، برطرف شده است.
    مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به فعالیت 40 شعبه این بانک در کشور بیان کرد: صندوق توسعه ملی یکی از منابع ما بوده که عمده نرخ سود تسهیلات آن 11 درصد است.
    صالح آبادی با تاکید به توسعه استان از طریق تخصیص تسهیلات افزود: مانده تسهیلات استان لرستان 200 میلیارد ریال است.
    وی ادامه داد: در راستای افزایش صادرات غیر نفتی لرستان،570 میلیارد ریال تسهیلات به بخش های مختلف اقتصادی این استان پرداخت شد.
    صالح آبادی هم چنین در ادامه به خبرنگاران گفت: یکی از برنامه های مورد نظر برای توسعه صادرات غیرنفتی به استان های در حال توسعه، پرداخت تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی و بانک توسعه صادرات است.
    او اظهار داشت: انتظار می رود سال 97 نسبت به سال گذشته از نظر توسعه صادرات وضعیت بهتری داشته باشیم.
    صالح آبادی گفت: لرستان ظرفیت های صادراتی مطلوبی دارد و توانمندی های آن در حوزه خدمات و کشاورزی بسیار است.
    مدیرعامل بانک توسعه صادرات یادآور شد: 340 میلیون دلار کالای غیرنفتی سال گذشته از استان لرستان به خارج از کشور صادر شد که رقم قابل قبولی است.

    برچسب ها