نوبخت:

در بودجه سال ۹۷ پرداخت یارانه ها هدفمند خواهد شد

عصر بازار- رییس سازمان برنامه و بودجه درباره چگونگی پرداخت یارانه ها در سال ۹۷ گفت: پرداخت یارانه ها در سال ۹۷ هدفمند خواهد شد.

سه شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳:۰۰

در بودجه سال ۹۷ پرداخت یارانه ها هدفمند خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت روز سه شنبه در نشست خبری با بیان این مطلب، اظهار داشت: منابع حاصل از هدمندی یارانه ها از دو مرجع تهیه می شود که یکی از محل افزایش قیمت ها و دیگری کمک های خزانه عمومی است که به صورت نقدی و غیرنقدی بین خانواده ها تقسیم می شود.
وی افزود این میزان در سال گذشته 48 هزار میلیارد تومان بوده که حدود 32 هزار میلیارد تومان آن سهم سازمان هدفمندی یارانه ها است و بقیه آن بین 10 تا 12 هزار میلیارد تومان آن از خزانه برداشته شده است.
نوبخت با اشاره به اینکه طی سال های گذشته حدود 3 تا 4 میلیون و 200 هزار نفر پر درآمد از دریافت یارانه حذف شده اند، گفت: بر اساس آیین نامه ای که بودجه سال 97 درباره پرداخت یارانه ها داریم، پرداخت یارانه های نقدی هدفمند خواهد شد.
وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه دولت هزینه های خود را از بانک ها برداشت کرده است، گفت: 6 هزار میلیارد تومان در چند ماه گذشته به حساس سازمان هدفمندی یارانه ها کمتر واریز شده بود که سهم شرکت پالایش و پخش و شرکت ملی گاز ایران بود اما چون این دو شرکت بدهی های مالیاتی و سود سهام داشتند، حساب آن ها مسدود شده بود به همین دلیل ما علی الحساب از هزینه آنها برداشتیم ولی تا پایان سال آن را تسویه خواهیم کرد.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره مقید دانستن دولت به اجرای قوانین گفت: دولت خود را مقید به اجرای قوانین می داند.

برچسب ها

بودجهیارانهبرنامه و بودجه
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا