صادرات ۲۰۰ هزار تن آرد فقط در ۳ ماه

عصر بازار- معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: جهت توسعه صادرات محصولات کشاورزی و با وجود تولید مازاد گندم، طی سه ماه گذشته ۲۰۰ هزار تن آرد از کشور صادر شده است.

چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱:۰۰

صادرات ۲۰۰ هزار تن آرد فقط در ۳ ماه

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از غلات نیوز ، علی‌اکبر مهرفرد در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی ایران به بیش از 30 کشور به‌صورت مستقیم صادر می‌شود، بیان کرد:در شرایط فعلی بازارهای جدیدی به روی ایران باز شده که به‌عنوان توافق‌نامه‌های تجاری با روسیه و کشورهای اوراسیا توسعه میابد. همچنین تجارت در زمینه محصولات کشاورزی با کشور عراق، سازماندهی می‌شود.

وی با اشاره به وجود تجربه و تخصص کافی در زمینه کشاورزی داخل کشور افزود: توسعه زنجیره‌های غذایی از تولید تا مصرف از اهداف برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است؛ در حالی که هم‌اکنون تولید محصولات کشاورزی تولیدکنندگان در برخی موارد به‌موقع جذب بازار و مصرف نمی‌شود، اما با توسعه این زنجیره، مشکلات این بخش مرتفع می‌شود.

معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: طبق رویه‌های هر سال، طرح ضیافت ماه رمضان اجرایی شده و کالاهای اساسی نظیر گوشت، مرغ، روغن، شکر و... به استان‌ها ارسال شده است.

مهرفرد با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در کارگروه تنظیم بازار و وزارت جهاد کشاورزی در این باره انجام شده است، ادامه داد: این کالاها شامل حدود 20 هزار تن مرغ، 20 هزار تن شکر برای خانوار، 20 هزار تن شکر برای صنعت و 30 هزار تن برنج خارجی در استان‌ها توزیع می‌شود.

وی تأکید کرد: برنج سفید مرغوب خارجی با قیمت هر کیلوگرم سه‌هزار و 700 تومان توزیع می‌شود.

میزان فرآوری از 50 میلیون تن تولیدات کشاورزی فراتر خواهد رفت

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران با اشاره به استقبال خوب شرکت‌های خوب داخلی و خارجی از برگزاری این نمایشگاه گفت: یک‌هزار و 500 شرکت داخلی و خارجی از ایران و 37 کشور جهان در این نمایشگاه حضور یافتند که از این میزان، 700 شرکت خارجی هستند.

عبدالمهدی بخشنده با اشاره به اینکه در ابتدای شروع کار دولت یازدهم تراز تجاری محصولات کشاورزی منفی 8,1 میلیارد دلار بود، بیان کرد: این نشان‌دهنده فاصله زیاد صادرات و واردات محصولات این بخش است.

وی با بیان اینکه تلاش تولیدکنندگان و کاهش واردات نقش عمده‌ای در کاهش تراز تجاری داشته است، افزود: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون با تلاش‌های انجام‌شده، تراز تجاری محصولات این بخش را پنج میلیارد دلار بهبود دادیم و هم‌اکنون به منفی سه میلیارد دلار رسیده است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: تراز تجاری این بخش را تا پایان برنامه ششم توسعه به صفر می‌رسانیم و سعی در مثبت شدن این تراز داریم.

بخشنده با اشاره به اینکه سیاست اصلی وزارت جهاد کشاورزی حرکت از تولید مواد خام به سمت فرآوری و حلقه‌های بالاتر است، ادامه داد: هم‌اکنون بیش از 50 میلیون تن از 118 میلیون تن محصولات کشاورزی کشور فرآوری می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در ستاد اقتصاد مقاومتی، افزایش حجم محصولات فرآوری‌شده کشاورزی و همچنین ساخت انبارها، سردخانه‌ها و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در دستور کار قرار دارد.

وی تأکید کرد: ساخت سردخانه‌ها با ظرفیت 1,5 میلیون تن به اتمام رسیده که وزارت جهاد کشاورزی از لحاظ تسهیلاتی، احداث این سردخانه‌ها را پشتیبانی کرده است.

برچسب ها

سرمایه گذاریکشاورزیصادرات
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا