مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت:

ایران پس از رسیدن به تولید ۴ میلیون بشکه در مورد فریز نفتی تصمیم می‌گیرد

عصر بازار- مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفت کشورش به محض اینکه تولید خود را به سطح قبل از تحریم ها برساند، آماده تصمیم گیری در مورد محدود کردن تولید خواهد بود و این رقم «اندکی» بالاتر از ۴ میلیون بشکه در روز است.

جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶:۰۰

ایران پس از رسیدن به تولید ۴ میلیون بشکه در مورد فریز نفتی تصمیم می‌گیرد

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، محسن قمصری، مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفت، ایران به محض اینکه تولید خود را به سطح قبل از تحریم ها برساند، آماده تصمیم گیری در مورد محدود کردن تولید خواهد بود.

وی افزود، این رقم «اندکی» بالاتر از 4 میلیون بشکه در روز است که احتمالا تا پایان سال 2016 یا اوایل سال آینده میلادی به دست خواهد آمد. ایران در حال حاضر روزانه حدود 3.8 میلیون بشکه نفت تولید می کند.

قمصری در این مصاحبه گفت: «به محض اینکه ما به سطح تولید قبل از تحریم ها برگردیم، آماده بحث در خصوص تعرفه ها و سطح تولید خواهیم بود... سطح تولید 4 میلیون بشکه در روز خیلی دور از دسترس ما نیست. من امیدوارم تا پایان سال 2016 یا اوایل سال آینده میلادی بتوانیم به این سطح دست یابیم.»

قمصری افزود، نفت بشکه ای 40 تا 50 دلاری «منطقی» است و بازار در «شرایط با ثباتی قرار دارد.» شرکت ملی نفت ایران می تواند با این رقم ها به کار خود ادامه دهد زیرا هزینه تولید این شرکت کمتر از 10 دلار در هر بشکه است. ایران قصد دارد به صادرات روزانه 2.2 میلیون بشکه نفت در سال 2016 و 2.35 میلیون بشکه در سال آینده میلادی دست یابد.

ویکتور شام، تحلیلگر بازار نفت در موسسه آی اچ اس گفت: «نمی توان انتظار داشت که در نشست الجزایر توافق مهمی در مورد تولید به دست آید.»

قمصری در ادامه گفت: «البته اگر ما می خواهیم تولیدمان را افزایش دهیم، تضمین تقاضا خیلی آسان نیست... از آنجایی که رقابت بسیار شدید است، (تضمین تقاضا) کار دشواری است. تولید کنندگان زیادی تلاش دارند مشتریانی برای نفت خام خود بیابند.»

از زمانی که در ماه اوت کشورهای عضو اوپک اعلام کردند که مذاکراتی را در خصوص سطح تولید در الجزایر برگزار خواهند کرد، قیمت نفت حدود 10 درصد افزایش یافته است. تولید کنندگان در حال رایزنی در مورد پیشنهادات مربوط به محدود کردن سطح تولید هستند.

برچسب ها

تحریماوپکفریز نفتی
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا