دومین اقتصاد بزرگ جهان امیدوار شد

عصر بازار- نظرسنجی نشان داد که گسترش فعالیت خدمات چین در بحبوحه افزایش هزینه‌ها کاهش یافت، اما رشد سفارش‌های جدید تسریع شد و احساسات تجاری به شدت افزایش یافت تا امیدها به بهبود اقتصادی پایدار افزایش یابد.

دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵:۰۰

دومین اقتصاد بزرگ جهان امیدوار شد

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، شاخص مدیران خرید خدمات از 52.7 در ماه مارس به 52.5 کاهش یافت و برای شانزدهمین ماه متوالی در منطقه انبساط باقی ماند.

دومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه اول سریعتر از حد انتظار رشد کرد اما همچنان با انبوهی از چالش‌ها از جمله رکود طولانی مدت دارایی و تقاضای داخلی ضعیف مواجه است.

به طور کلی کسب‌وکار جدید به بالاترین میزان خود از ماه می سال گذشته رسیده است، در حالی که تقاضای بهتر در خارج از کشور و رشد فعالیت گردشگری به رشد سفارشات صادراتی جدید به سریع‌ترین سرعت در ده ماه گذشته کمک کرد. این به نوبه خود به افزایش اعتماد تجاری در میان ارائه‌دهندگان خدمات چینی در 12 ماه آینده به بالاترین میزان در سال جاری کمک کرد. شرکت‌ها همچنان با برخی فشارهای هزینه مواجه بودند.

شاخص مدیران خرید ترکیبی که بخش خدمات و تولید را دنبال می‌کند، ماه گذشته از 52.7 در ماه مارس به 52.8 رسید که سریع‌ترین سرعت را از ماه می سال 2023 نشان می‌دهد.

طبق گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران و تحلیلگران می‌گویند که تلاش‌های اصلاحات ساختاری چین باید همراه با اقدامات محرک بیشتر برای تقویت بهبود اقتصادی قوی تر و پایدارتر باشد.

برچسب ها

اقتصاد چینبازار جهانیرشد اقتصادی
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا