در ششمین سالروز راه‌اندازی؛

ثبت نام سهامداران در سامانه سجام از رقم ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

عصر بازار- ثبت نام سهامداران در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) درششمین سالروز راه اندازی این سامانه از رقم ۴۶ میلیون نفر عبور کرد.

چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷:۰۰

ثبت نام سهامداران در سامانه سجام از رقم ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سمات، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: از ابتدای سال تا روز 29 فروردین ماه  جاری، 90 هزار و 600 نفر در سامانه سجام  ثبت نام کردند تا تعداد کل اعضای حاضر در این سامانه ملی به عدد 46 میلیون و 15 هزار نفر برسد.

سامانه جامع اطلاعات مشتریان یا به اختصار "سجام" در روز 29 فروردین ماه سال 1397 در حاشیه برگزاری یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه رونمایی شد. هدف از راه اندازی این سامانه، شناسایی مشتریان برای ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران بود که تمام فعالان این بازار اعم از «سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها» فقط یک بار برای همیشه در این سامانه اطلاعات خود را در ثبت می کنند و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت پایه ای این بازار خدمات هستند.

دریافت کد معاملاتی برای ورود به بازار سرمایه، دریافت سودهای جاری، سنواتی و سهام عدالت، امکان ورود به درگاه ذینفعان بازار سرمایه و استفاده از خدمات آن شامل میز خدمت الکترونیک، پیگیری سهام عدالت متوفی، حضور در مجامع به صورت الکترونیک، شرکت در پذیره نویسی الکترونیکی حق تقدم، مشاهده و گزارش دارایی، گزارش سودهای پرداخت شده و دریافت گواهی سهام از مهمترین مزیت های ثبت نام در سامانه سجام است.

سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.Sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

 

بر اساس جدیدترین آمارهای شرکت سپرده گذاری مرکزی، در زمستان سال 1402 تعداد 795 هزار نفر در سامانه سجام ثبت نام کردند تا شاهد رشد 95 درصدی تعداد ثبت نام کنندگان نسبت به پاییز سال گذشته باشیم.

در مجموع 2 میلیون و 458 هزار نفر در سال گذشته در سامانه سجام ثبت نام کردند تا بتوانند از خدمات متنوع شرکت سپرده گذاری مرکزی استفاده کنند.

برچسب ها

بازار سرمایهسامانه سجام
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا