کارشناس بازار سرمایه:

سهام‌داران هیجانی خرید و فروش نکنند

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه از سهام‌داران خواست از خرید و فروش‌های هیجانی خودداری کنند.

دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵:۰۰

سهام‌داران هیجانی خرید و فروش نکنند

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، علیرضا رستمی با اشاره به نوسانات بازار سرمایه در چند روز اخیر، عمده این نوسانات را هیجانی و ناشی از ریسک‌های سیاسی تحولات منطقه دانست و گفت: این هیجانات به زودی فروکش می‌کند. امروز (27 فروردین) نیز وضعیت بازار نسبت به دو روز قبل بهتر بود که بیانگر کاهش هیجانات است.

این تحلیل‌گر بازار سرمایه از کاهش فشار فروش سهام طی امروز نسبت به روزهای گذشته نیز یاد کرد و ادامه داد: محدود کردن دامنه نوسانات نیز بر بهبود وضعیت بازار و کاهش فشار فروش بی تاثیر نبوده است، به گونه‌ای که بسیاری از سهامی که در روزهای گذشته صف فروش داشتند امروز با صف خرید مواجهند.

رستمی از سهام‌داران خواست در چنین شرایطی از خرید و فروش‌های هیجانی خودداری کنند و حتما نگاه آنها به بازار سرمایه با دید بلند مدت باشد.

وی درباره چشم‌انداز بلندمدت بازار سرمایه نیز عنوان کرد: اکنون اکثر سهام در کف قیمت دارند و بازار سرمایه نسبت به بسیاری از بازارهای دیگر جا مانده و شاخص نباید در چنین سطحی باشد.

این تحلیل گر بازار سرمایه با بیان اینکه شاخص بورس تا پایان امسال باید حداقل به حدود 2.8 میلیون واحد و در بلندمدت به بیش از این میزان برسد، اظهار کرد: چنانچه ریسک ناخواسته‌ای به بازار سرمایه تحمیل نشود، چشم‌انداز بورس در بلندمدت مثبت به نظر می‌رسد، خصوصا اینکه اکنون عمده سهام در کف قیمت خود قرار دارند و برای سرمایه‌گذاری با نگاه بلندمدت مناسب هستند.

برچسب ها

بورسبازار سرمایهسهامداران
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا