رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد:

بازار سرمایه، رکن مهم نظام اقتصادی کشور است

عصر بازار- محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که بازار سرمایه به عنوان رکن مهم در نظام‌های اقتصادی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، بیان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در نظامات اقتصادی، حضور مردم در عرصه‌های اقتصادی از مسیر بازار سرمایه است.

سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱:۰۰

بازار سرمایه، رکن مهم نظام اقتصادی کشور است

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، محمدرضا پورابراهیمی، در رابطه با نقش بورس در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»  گفت: یکی از ارکان مهم نظام‌های اقتصادی در دنیا، بازار سرمایه است که این موضوع در سراسر دنیا بسیار با اهمیت است.

وی افزود: در ایران حوزه بازار سرمایه به خصوص ابعاد و اجزای آن با تصویب قانون بازار اوراق بهادار تهران در سال 1384، علی رغم این که با تاخیر نسبت به کشورهای توسعه یافته و پیشرفته شکل گرفت، اما رشد آن در بخش‌های مختلف بسیار سریع و شتابان اتفاق افتاد.

جمعیت 50 میلیونی مردم در سهام عدالت

پورابراهیمی در ادامه با بیان این که بازار سرمایه به عنوان رکن مهم در نظام‌های اقتصادی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، بیان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در نظامات اقتصادی، حضور مردم در عرصه‌های اقتصادی از مسیر بازار سرمایه است. به عنوان نمونه، اتفاقی که طی این سال‌ها رخ داده و ایران را نسبت به کشورهای منطقه پیشتاز کرده، به موضوع سهام عدالت برمی‌گردد که 50 میلیون نفر از مردم کشور را در برمی‌گیرد.

اقدامات به موقع دولت در راستای بهبود شرایط بازار سرمایه

وی اظهار داشت: با توجه به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، به نظر می‌رسد، ظرفیت و یک بستر بسیار مهم و استراتژیک در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق این شعار در حوزه بازار سرمایه کشور فراهم است که نماد آن را می‌توان در فعالیت‌های بخش‌های مختلف بازار سرمایه مشاهده کرد. از این رو، به نظر می‌رسد، دولت باید اقدامات لازم و به موقع خود را در خصوص بهبود شرایط بازار سرمایه انجام دهد چرا که وضعیت سخت‌تر شده است.

بورس نیاز به فضای امن اقتصادی دارد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: با سیاست‌های ارزی و پولی که در کشور اتخاذ شده، شاهد تاثیر منفی شرایط نامناسب بر بازار سرمایه هستیم که به نظر می‌رسد، برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» باید فضای امنی برای بازار سرمایه ایجاد کرد تا هیچکدام از مولفه‌های اقتصادی نتواند بازار سرمایه را تهدید کند.

موانع پیرامونی حل شود

پورابراهیمی بیان کرد: قیمت‌گذاری دستوری، افزایش بی‌رویه نرخ تامین مالی، نرخ بالای سپرده‌های بانکی، نرخ ارز ترجیحی و... تاثیری منفی بر بازار سرمایه دارد که به منظور بهبود شرایط و اتفاقات مثبت در بازار سرمایه باید موانع پیرامون حل شود تا بازار سرمایه روند رو به رشدی را تجربه و شاهد حضور گسترده مردم برای سرمایه‌گذاری باشد.

برچسب ها

بورسبازار سرمایه
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا