طلای جهانی باز هم رکورد زد

عصر بازار- قیمت طلا امروز، سه‌شنبه (۹ آوریل) افزایش یافت و اندکی پایین‌تر از بالاترین رکورد در نوسان بود زیرا سرمایه‌گذاران منتظر صورتجلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو آمریکا و داده‌های کلیدی تورم بودند تا نشانه‌هایی در مورد زمان و شدت کاهش نرخ بهره داشته باشند.

سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴:۰۰

طلای جهانی باز هم رکورد زد

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا 0.1 درصد افزایش یافت و به 2340 دلار و 9 سنت رسید، پس از اینکه روز دوشنبه به رکورد 2353 دلار و 79 سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا با 0.3 درصد افزایش به 2358 دلار و 80 سنت رسید.

داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده و صورتجلسه جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو در ماه مارس در روز چهارشنبه می‌تواند به ارزیابی زمان کاهش نرخ بهره کمک کند.

در گزارشی از بانک فدرال نیویورک آمده است که چشم‌انداز آمریکایی‌ها برای تورم در ماه گذشته و در میان انتظارات متفاوت بود. داده‌ها نشان داد که معامله‌گران شرط‌بندی‌ها را در مورد میزان کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال جاری به پایین‌ترین سطح از اکتبر کاهش داده‌اند. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

طبق گزارش رویترز، بانک مرکزی چین در ماه مارس 160 هزار اونس تروا طلا به ذخایر خود اضافه کرد. واردات نقره هند در ماه فوریه 260 درصد افزایش یافت و به بالاترین حد خود رسید زیرا تعرفه‌های پایین تر باعث تشویق خریدهای بزرگ از امارات متحده عربی شد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره ثابت در 27.85 دلار در هر اونس بود، پلاتین با 0.9 درصد افزایش به 966 دلار و 71 سنت و پالادیوم 0.8 درصد افزایش یافت و به 1050 دلار و 76 سنت رسید.

برچسب ها

طلابازار جهانیقیمت طلا
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا