آغوش باز نفت و گاز آرژانتین به روی ماینرهای بیت‌کوین

عصر بازار- یک شرکت انرژی در منطقه سرشار از ذخایر گاز واکا موئرتای آرژانتین، از گاز فلر برای فعالیت تولید ارز دیجیتالی استفاده خواهد کرد.

يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰:۰۰

آغوش باز نفت و گاز آرژانتین به روی ماینرهای بیت‌کوین

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، همزمان با اقدام دولت‌ها در سرتاسر جهان برای وضع مقررات بیشتر در حوزه استخراج رمزارز به منظور ساماندهی این فعالیت انرژی‌بر، شرکت‌های ارز دیجیتال، به طور فزاینده‌ای در تلاش برای استخراج به روش‌های پایدارتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. در همین راستا، شرکت‌ها در سرتاسر آمریکا، با استفاده از گازهای زائد حاصل از فعالیت‌های تولید سوخت‌های فسیلی برای استخراج نیرو، فعالیت استخراج رمز ارز را در کنار پایگاه‌های موجود نفت و گاز راه اندازی کرده‌اند.

اما این امر روز به روز دشوارتر می‌شود زیرا دولت به دنبال گذار سبز است و بعضی از ایالت‌ها، مقررات سختگیرانه‌ای را در خصوص ارزهای دیجیتال وضع می‌کنند. اکنون، بسیاری از شرکت‌های ارز دیجیتال به دنبال راه‌اندازی فعالیت‌های مشابه در آرژانتین و تقویت ارز ضعیف این کشور هستند.

شرکت «گیگا انرژی سولوشنز» به دنبال توسعه فعالیت‌های استخراج رمزارز در بازارهای جدید است. استان مندوزا در آرژانتین، دومین ذخیره بزرگ گاز شیل جهان به نام واکا موئرتارا در خود جای داده است که می‌تواند مقادیر زیادی انرژی دچار هدررفت را برای استخراج کنندگان ارز دیجیتال فراهم کند.

شرکت گیگا پس از راه اندازی موفقیت‌آمیز فعالیت در سراسر آمریکا و ورود به شانگهای، در مارس، برنامه‌های خود را برای توسعه فعالیت به آرژانتین اعلام کرد. این شرکت با شرکت نفت و گاز «فونیکس گلوبال ریسورس» و شرکت خدمات فناوری اطلاعات «اگزا تِک» برای توسعه یک پروژه 2 مگاواتی در واکا موئرتارا، همکاری خواهد کرد.

این پروژه به تولیدکنندگان نفت و گاز کمک می‌کند انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهند و در عین حال، گازی که هدر می‌رود را به محصول ارزشمندی تبدیل کنند. برنت وایتهد، یکی از موسسان گیگا در این باره گفت: گیگا با جمع آوری گاز فلر برای تامین نیروی مورد نیاز دیتاسنترها در محاسبات انرژی‌بر، فعالانه در کاهش انتشار جهانی متان مشارکت می‌کند.

آرژانتین با یک بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند و بر اساس داده‌های رسمی، نرخ تورم این کشور در دسامبر، به بالای 211 درصد رسید. این بالاترین نرخ تورم از دهه 1990 بود. خاویر میلی، رئیس جمهور آرژانتین، امیدوار است از طریق اقدامات ریاضتی سختگیرانه، از تورم شدید جلوگیری کند. دولت جدید آرژانتین در دسامبر، ارزش پول پزو را کاهش داد تا با تورم مقابله کند.

از آنجا که آرژانتین به دلیل ناامنی مالی بیشتر، با بی‌ثباتی شدید ارزی مواجه شده است، دولت این کشور در سال‌های اخیر به طور فزاینده از ارزهای دیجیتال استقبال کرده است. میلی به‌ عنوان رئیس‌جمهور دوستدار رمزارز دیده می‌شود و در پایان سال گذشته، دولت او قراردادهایی را تصویب و تائید کرد که می‌توانند به بیت‌کوین تنظیم شوند. شرکت «گری اسکیل اینوستمنت» در این باره اعلام کرد: میلی، بیت‌کوین را ابزاری حیاتی در مقابله با ناکارآمدی و فساد سیستم‌های مالی متمرکز می‌داند. اگر مشاهده شود که آرژانتین از ارز دیجیتال استقبال می‌کند، سایر کشورهای منطقه هم ممکن است تشویق شوند این روش را دنبال کنند.

بعلاوه، در حالی که بیت‌کوین در سال‌های اخیر، فراز و نشیب‌هایی داشته است، ارزش این رمزارز طی شش ماه گذشته، 170 درصد افزایش یافته و چندین رکورد قیمت بالا را شکسته و بسیار جذاب شده است. به گفته یکی از موسسان گیگا، این شرکت در سه ماهه جاری تاکنون بیش از 10 میلیون دلار درآمد داشته است.  گیگا قصد دارد قبل از گسترش، فعالیت‌هایی در مقیاس کوچک را راه اندازی کند. این شرکت انتظار دارد که نهایتا، انتشار کربن را حدود 30 هزار تن در سال در تاسیسات بالادستی واکا موئرتا کاهش دهد و نیروی اضافی را به شبکه برق آرژانتین بفروشد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، اما گیگا تنها شرکت رمزارزی نیست که به دنبال گسترش فعالیتش به آرژانتین است که یکی از بزرگترین منتشرکنندگان متان در سطح جهان است. فرصت عظیمی برای توسعه فعالیت‌های استخراج رمزارز در آرژانتین به خصوص تحت ریاست جمهوری خاویر میلی، وجود دارد. گیگا احتمالا یکی از شرکت‌های رمزارز متعدد خواهد بود که در سال‌های آینده، وارد بازار نفت و گاز آرژانتین می‌شود؛ شرکت‌هایی که سناریوی برد-برد را برای شرکت‌های سوخت فسیلی عرضه می‌کنند.

 

برچسب ها

بیت کویناقتصاد آرژانتین نفت و گاز
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا