نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

بازار سرمایه مسیر جهش تولید را هموارتر می‌کند

عصر بازار- فرهاد طهماسبی،نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: بورس ویترین و مجموعه شفاف برای اقتصاد کشور است و مسیر را برای جهش تولید با جمع آوری نقدینگی‌ها هموارتر می‌کند.

شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹:۰۰

بازار سرمایه مسیر جهش تولید را هموارتر می‌کند

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، توجه به این اصل مهم که مردم همواره باید در نزد مسئولان کشور مشارکت در امور اقتصادی داشته باشند نشان می‌دهد که جلوه مردمی جهش تولید می‌تواند پررنگ‌تر بوده و این شعار را به سرمنزل مقصود برساند.

در این بین همواره رهبر انقلاب نقش دولت و ملت را در تحقق شعار سال‌ها در کنار یکدیگر تصویر کرده‌اند، به طوری که طبق این دیدگاه مادامی که مردم در حد دایره اختیارات خود برای تحقق شعار سال تلاش کنند و متقابلاً دولت نیز اقدامات لازم داخلی و بین المللی را در این راستا انجام دهد، امکان رسیدن به کمال اهداف تعیین شده وجود دارد.

تحقق رشد تولید و صادرات با سیاستگذاری مناسب صورت می‌گیرد، این تدابیر باید در جهت افزایش مشارکت مردم در تولید و مردمی‌سازی اقتصاد باشد و بررسی روند سیاستگذاری‌ها از جمله قوانین حمایتی در حوزه تولید، نشان از حرکت به سمت رشد تولید است.

بی‌شک نامگذاری سال جدید با بهره‌مندی از واژه‌های تولیدی و اقتصادی نشان‌دهنده اهمیت نقش و مشارکت مردم در دستیابی به اهداف کلان اقتصادی کشور است. در همین راستا بازار سرمایه یکی از مهم‌ترین خاستگاه‌های رشد اقتصادی است که به نظر می‌رسد در سال جاری باید ظرفیت‌های قابل توجهی برای مشارکت مردم در بازار وجود داشته باشد.

بورس و سازماندهی جریانی شفاف در معاملات

فرهاد طهماسبی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در رابطه با شعار سال و نقش بازار سرمایه در تحقق این شعار به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، گفت: به طور کلی بورس همیشه خواهان سازماندهی یک جریان شفاف در مراودات و معاملات بوده تا سرمایه‌های مردم در مسیر درست سرمایه‌گذاری شود تا سهامداران با اعتماد بسیار نسبت به سرمایه‌گذاری‌های خود نگاه بلندمدت و پایدار خود را نسبت به بازار تقویت کنند.

بازار سرمایه ظرفیتی برای تامین منابع مالی

وی با بیان این که بازار سرمایه از ظرفیت بالایی به منظور تامین منابع مالی پروژه‌ها برخوردار است، اظهار داشت: به طور قطع، ظرفیت تامین منابع مالی و تشکیل سرمایه مورد نیاز صنایع برای پیشبرد و تکمیل طرح‌های توسعه‌ای با استفاده از ابزارهای تامین مالی موجود در بازار سرمایه از جمله ظرفیت‌های بازار سرمایه برای تحقق شعار سال است که طی سال‌های گذشته با توسعه ابزارهای مالی از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری شاهد حضور سهامداران و جذب سرمایه‌های آنان به صورت غیر مستقیم هستیم.

مردم و مشارکت در تولید

طهماسبی به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و گفت: با توجه به شعار سال، مردم اگر بخواهند در تولید مشارکت کنند باید اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و سرمایه‌های خود را وارد بورس کنند چرا که بورس ویترین و مجموعه شفاف در اقتصاد کشور است و مسیر را برای جهش تولید با جمع آوری نقدینگی‌ها هموارتر می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر این که مردم نباید از بورس احساس خطر کنند، گفت: نقش بورس در تحقق شعار سال بسیار مثبت و قابل توجه است.

وی در ادامه بر پیش‌بینی پذیر بودن اقتصاد به عنوان یک امر مهم و ضروری در کشور اشاره کرد و گفت: افزایش شفافیت و قابلیت پیش‌بینی‌پذیری متغیرهای اقتصادی از موارد مهم به منظور صیانت از حقوق سرمایه‌گذاران و سهامداران است که باید مورد توجه خاص قرار گیرد.

طهماسبی در پایان بر ارتقای مشوق‌های سرمایه‌گذاری عمومی، ترویج فرهنگ سرمایه‌گذاری در جامعه و افزایش آگاهی مردم نسبت به منافع بلندمدت سرمایه‌گذاری در صنایع تولیدی تاکید کرد.

برچسب ها

بورسبازار سرمایهجهش تولید
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا