معاملات دومین هفته کاری سال ۱۴۰۳ بررسی شد

خودرویی‌ها صدرنشین معاملات خرد فرابورس

عصر بازار- بازارهای سهامی فرابورس طی ۳ روز کاری هفته‌ای که گذشت، میزبان دادوستد بیش از ۴ هزار میلیارد تومان سهم و اختیار سهام توسط سرمایه‌گذاران خرد بودند که گروه خودرو و ساخت قطعات با در اختیار گرفتن ۱۱ درصد از ارزش معاملات خرد، صدرنشین شد.

شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱:۰۰

خودرویی‌ها صدرنشین معاملات خرد فرابورس

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، بررسی معاملات خرد نشان می‌دهد در هفته منتهی به 17 فروردین‌ماه، پس از خودرویی‌ها، گروه‌های استخراج کانه‌های فلزی، رایانه، سرمایه‌گذاری‌ها و انبوه‌سازی در صدر جدول بیشترین ارزش معاملات خرد قرارگرفته‌اند.

رشد 124 درصدی ارزش کل معاملات

نگاهی به عملکرد کل بازارهای فرابورس در دومین هفته کاری سال جدید حاکی از این است که طی 3 روز کاری، معاملاتی به ارزش 57 هزار و 668 میلیارد تومان در کل بازارهای فرابورس انجام شده و بدین ترتیب رشد 124 درصدی ارزش مبادلات را نسبت به هفته ماقبل شاهد بودیم.

این ارزش معاملاتی در پی دست‌به‌دست شدن 15 میلیارد و 137 میلیون ورقه بهادار در 737 هزار نوبت معاملاتی به ثبت رسید. برخلاف رشد ارزش مبادلات، حجم و تعداد دادوستدها به ترتیب 31 و 23 درصد افت کرد.

رصد معاملات به تفکیک بازارها نیز بیانگر آن است در بازار اول، ارزش معاملات 1467 میلیارد تومان و در بازار دوم ارزش دادوستدها 1444 میلیارد تومان بوده است. در بازار پایه نیز مبادلاتی به ارزش 1489 میلیارد تومان به ثبت رسید.

همچنین بازار ابزارهای مشتقه معامله‌گران اقدام به جابه‌جایی 0.8 میلیون ورقه به ارزش 27 میلیارد تومان کردند.

در سمت دیگر بازار شاهد رشد 174 درصدی ارزش دادوستدهای بازار ابزارهای نوین مالی بودیم که بیشترین رشد در میان ابزارهای مالی، متعلق به اوراق مالی اسلامی بود. بدین ترتیب در این بازار ارزش معاملاتی 53 هزار و 165 میلیارد تومانی ثبت شد.

در نهایت شاخص کل فرابورس با کاهش 1.6 درصدی در ارتفاع 25 هزار و 579 واحدی ایستاد و ارزش بازار فرابورس نیز به حدود 2.5 میلیون میلیارد تومان رسید.

برچسب ها

فرابورسبازار سرمایه
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا