کارشناس بازار سهام مطرح کرد:

جذب سرمایه‌گذاران خرد با توسعه صندوق‌های بخشی در صنایع کوچک‌

عصر بازار- یک کارشناس بازار سهام گفت: صندوق‌های بخشی با توجه به تمرکز روی یک صنعت و تنوع پرتفوی، ابزار بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذارانی هستند که قصد سرمایه‌گذاری در صنایع کوچک‌تر بازار را دارند؛ بی آنکه ریسک پایین بودن نقدشوندگی را متحمل شوند. به نظر می‌رسد صندوق‌های بخشی که روی صنایع کوچک‌تر بازار مثل سیمانی‌ها، دارویی‌ها و... سرمایه‌گذاری کنند؛ مورد استقبال سهامداران حقیقی خرد قرار خواهند گرفت.

يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴:۰۰

جذب سرمایه‌گذاران خرد با توسعه صندوق‌های بخشی در صنایع کوچک‌

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا؛ مهدی رضایتی، در خصوص تاثیر توسعه صندوق‌های بخشی در بازار سرمایه بیان کرد: مزیت اصلی صندوق‌های بخشی این است که در صنعت خاصی سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ NAV شفافی دارد و با توجه به حضور بازارگردان روی این صندوق‌ها نقدشوندگی بالایی هم دارند. در مجموع صندوق‌های بخشی با توجه به تمرکز روی یک صنعت و تنوع پرتفوی، ابزار بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذارانی هستند که قصد سرمایه‌گذاری در صنایع کوچک‌تر بازار را دارند؛ بی آنکه ریسک پایین بودن نقدشوندگی را متحمل شوند. به نظر می‌رسد صندوق‌های بخشی که روی صنایع کوچک‌تر بازار مثل سیمانی‌ها، دارویی‌ها و... سرمایه‌گذاری کنند؛ مورد استقبال سهامداران حقیقی خرد قرار خواهند گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: یکی از مشکلات بازار سرمایه ما، همبستگی گروه‌های مختلف یا اصطلاحا رفتارهای گله‌ای است. به دفعات شاهد آن بوده‌ایم که یک خبر منفی یا مثبت، کل سهم‌ها و صنایع بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ حال آنکه ممکن است آن خبر به لحاظ تحلیلی، روی سودآوری برخی صنایع بورسی هیچ تاثیری نداشته باشد. البته که دلیل اصلی این مشکل، ناکارآمدی بازار سرمایه است و برای افزایش کارایی بازار سرمایه و کاهش رفتارهای هیجانی باید به سمت مدیریت حرفه‌ای دارایی‌ها و هدایت سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم حرکت کنیم. توسعه صندوق‌های بخشی یکی از راهکارهایی است که می‌تواند به کمرنگ‌تر شدن این مشکل در بازار سرمایه ما کمک کند.

رضایتی ضمن استقبال از توسعه ابزارها در بازار سرمایه اظهار کرد: قطعاً نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه هم از توسعه ابزارها استقبال خواهند کرد و قطعاً در آینده نهادهای مالی و تیم‌های حرفه‌ای‌تر منابع بیشتری هم جذب خواهند کرد.
مدیرعامل شرکت سبدگردان ثروت پویا در خاتمه گفت: مجموعه ما هم از توسعه ابزارهای مالی در بازار سرمایه استقبال می‌کند. به دنبال راه اندازی صندوق بخشی در صنعت سیمان هستیم و امیدواریم تا پایان فصل تابستان پذیره‌نویسی این صندوق انجام شود و شاهد توسعه هرچه بیشتر صندوق‌های بخشی در بازار سرمایه باشیم.

برچسب ها

بازار سهام
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا