بازار سرمایه شفاف‌ترین بازار برای اجرای طرح مولدسازی دارایی‌های دولت

عصر بازار- یک تحلیلگر بازارهای مالی گفت: اجرای طرح مولدسازی دارایی‌های دولت یکی از بهترین راه‌های تامین و جبران کسری بودجه و تامین منابع لازم برای سرمایه‌گذاری‌های دولت است.

پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲:۰۰

بازار سرمایه شفاف‌ترین بازار برای اجرای طرح مولدسازی دارایی‌های دولت

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا؛ فرهاد راد  با اشاره به طرح مولدسازی دارایی‌های دولت بیان کرد: یکی از بهترین راه‌های تامین و جبران کسری بودجه و تامین منابع لازم برای سرمایه‌گذاری‌های دولت، اجرای طرح مولدسازی دارایی‌های دولت است.

اجرای پروژه‌های متنوع با درآمد مولدسازی

وی افزود: به هر حال دولت یک سری مجاری درآمدی و یک سری دارایی در اختیار دارد و همانطور که هر بنگاه اقتصادی تلاش می‌کند برای کسب بازدهی بیشتر، از دارایی‌های خود به بهترین نحو ممکن استفاده کند و یا با واگذاری برخی دارایی‌ها، اقدام به اجرای طرح‌های توسعه‌ای کند؛ دولت هم می‌تواند برای تکمیل پروژه‌های بهداشتی و آموزشی و اقتصادی، اقدام به واگذاری بخشی از دارایی‌ها کرده و از محل درآمد این واگذاری‌ها، پروژه‌های خود را تامین مالی کند. از این نظر می‌توان گفت اجرای طرح مولدسازی دارایی‌های دولت، طرح مناسب و صحیحی بوده است.

واگذاری‌های باکیفیت

راد در ادامه اظهار کرد: بازار سرمایه بازاری شفاف و سلامت است که امکان واگذاری دارایی‌ها از طریق این بازار به عموم مردم فراهم است و این نکته مزیت مهمی برای اجرای طرح مولدسازی دارایی‌های دولت است. طبیعتاً هرچه دولت برای واگذاری دارایی‌های خود از ظرفیت‌های این بازار بیشتر بهره ببرد، واگذاری‌ها در شرایط سالم‌تر و شفاف‌تری انجام خواهد شد.

این تحلیلگر بازارهای مالی در خاتمه گفت: به منظور اجرای بهتر طرح مولدسازی دارایی‌های دولت بهتر است نماینده‌ای از طرف بازار سرمایه نیز در کمیسیون مولدسازی حضور داشته باشد و دولت در قالب طرح‌های تکمیلی، سهم بیشتری را به واگذاری از طریق بازار سرمایه اختصاص دهد. قطعاً واگذاری از طریق بازار سرمایه به سبب شفافیت بالاتر، هم برای دولت و هم عموم مردم مقبول‌تر خواهد بود.
گفتنی است؛ طبق اظهارات رئیس سازمان خصوصی‌سازی، امسال حدود 2.2 همت از دارایی‌های مازاد در فرایند مولدسازی قرار گرفته که معادل مجموع فروش 4 سال اخیر املاک دولت است.

برچسب ها

بازار سرمایهمولدسازی
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا