رشد ۲۴ درصدی صادرات آمریکا به ایران از ابتدای ۲۰۲۳

عصر بازار- اداره آمار آمریکا اعلام کرد صادرات این کشور به ایران در ۹ ماهه سال جاری میلادی با رشد ۲۴ درصدی به حدود ۳۹ میلیون دلار رسیده است.

جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳:۰۰

رشد ۲۴ درصدی صادرات آمریکا به ایران از ابتدای ۲۰۲۳

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی اداره آمار آمریکا نشان می دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در 9 ماهه سال جاری میلادی به بیش از 40 میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در 9 ماهه سال میلادی گذشته بالغ بر 42.2  میلیون دلار بوده که این رقم در مدت مشابه امسال با کاهش 4 درصدی به 40.4 میلیون دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش صادرات آمریکا به ایران در ماه های ژانویه تا سپتامبر امسال 38.9 میلیون دلار بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 24 درصدی داشته است. آمریکا در ماه های ژانویه تا سپتامبر 2022 بالغ بر 31.3 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

اما واردات آمریکا از ایران در 9 ماهه  امسال 1.5 میلیون دلار گزارش شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 86 درصدی داشته است. در مدت مشابه سال قبل واردات آمریکا از ایران 10.9 میلیون دلار بوده است.

ایران در میان مقاصد صادراتی آمریکا رتبه 173 را داشته و از نظر تامین کالاهای مورد نیاز آمریکا رتبه 205 را داشته است.

*رشد 82 درصدی صادرات آمریکا به ایران در سپتامبر 2023

بر اساس این گزارش در نهمین ماه سال جاری میلادی صادرات آمریکا به ایران رشد 82 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و به 6.2 میلیون دلار رسیده است. آمریکا در سپتامبر سال قبل 3.4 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود. میزان واردات آمریکا از ایران در این ماه نیز 0.9 میلیون دلار بوده است. در سپتامبر سال قبل واردات آمریکا از ایران 5.9 میلیون دلار گزارش شده بود.

برچسب ها

آمریکا
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا