ثبت ۶۰ هزار فرصت شغلی در سامانه جست‌وجوی شغل

عصر بازار- معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سامانه جست‌وجوی شغل، ۶۰ هزار فرصت شغلی توسط کارفرماها و کاریابی‌ها اعلام شده است.

چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲:۰۰

ثبت ۶۰ هزار فرصت شغلی در سامانه جست‌وجوی شغل

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «محمود کریمی بیرانوند» در نشست طرح مهارت‌سنجی 2020 محله کم‌برخوردار اظهار داشت: در کمتر از یک ماه، سه هزار به‌کارگماری از طریق سامانه جست‌وجوی شغلی صورت‌گرفته است.

وی افزود: 2 هزار و 600 کارفرما اعلام نیاز کرده‌اند و 29 هزار نیروی کار درخواست کار ارائه کرده‌اند.

معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه وزارت کار به سامانه جست‌وجوی اشتغال نظارت می‌کند گفت: هدف از راه‌اندازی این سامانه برطرف‌کردن نیاز کارفرماها و کاریابی‌ها با شناسایی نیروی کار است همچنین اتصال نیروی کار به کارفرماها صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد: هدف دولت از سامانه جست‌وجوی شغل، تصدی‌گری نیست؛ بلکه طبق آیین کاریابی‌ها، نظارت بر فعالیت کاریابی‌ها و کارفرماهاست.

کریمی بیرانوند با اشاره به 60 تا 70 درصد مشاغل آینده را نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم، گفت: یکی از مسائل و چالش‌های بازار کار ایران که همواره وجود داشته است پیشرفت علم و ورود مشاغل جدید است که کارجویان باید بر اساس اولویت‌های کارفرمایان دانش و مهارت خود را به‌روز کنند.

وی افزود: سرعت ظهور شغل‌ها و شایستگی‌های جدید احتیاج به مهارت‌ها دارد و عبور از مشاغل سنتی به مشاغل جدید است در 15 سال قبل، کسی فکر نمی‌کرد که با یک گوشی همراه بتواند خدمات ارائه کرد.

معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: امروز با مسئله دیجیتالی‌شدن بازار کار تعداد و عناوین شغلی جدیدی ایجاد می‌شود که باید بامهارت آموزی از این فرصت بهره برد.

وی با بیان اینکه وزارت کار دغدغه مزمن بازار کار فارغ‌التحصیلان را پیگیری می‌کند گفت: برای اولین‌بار در سال 1402 به دستگاه‌ها و وزارت علوم تکلیف کردیم که بسته ویژه برای حل بیکاری و پیوست‌های اجرایی را برای جلسه شورای‌عالی اشتغال تهیه کنند.

کریمی بیرانوند بیان داشت: تحرکات و سیاست‌هایی از سوی وزارت کار برای روند کاهش نرخ بیکاری در جامعه بخصوص فارغ‌التحصیلان شروع شده است؛ اما کافی نیست و نیازمند همراهی همه نهادهای مربوطه هستیم این در حالی است که نرخ بیکاری در سال 1401 نسبت به سال 1400 روند کاهشی داشت و کاهش نرخ بیکاری زنان و مردان بودیم.

اصلاح آیین‌نامه کاریابی‌ها در دولت سیزدهم

وی از اصلاح آیین‌نامه کاریابی‌ها در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: پس از 15 سال این آیین‌نامه اصلاح شد و در آن مسائل متعدد و متناسبی با نیاز کار بازار طراحی شد که سامانه جست‌وجوی شغل با بکار گماری و اتصال کارجویان به کارفرماها رقم خورد.

معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بر اساس اطلاعات احصا شده در این سامانه همه نهادهای بخش خصوصی و کاریابی‌ها از این بستر استفاده می‌کنند و تطبیق نیاز بازار کار بامهارت کارجویان پیگیری می‌شود و وزارت کار بر این سامانه نظارت دارد.

وی با اشاره به برگزاری هفتمین دوره آزمون استخدامی بخش خصوصی گفت: فرصت‌های شغلی از کارفرمای احصا شده است و صلاحیت و استعدادسنجی نیروی کار در این آزمون بررسی می‌شود.بعد از صلاحیت‌سنجی نیروی کار ماهر به کارفرمایان و شرکت‌های تولیدی و صنعتی برای استخدام معرفی می‌شود، ضمن اینکه پیش از آزمون مهارت به نیروی کار ارائه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: کارجویان برای شرکت در این آزمون به سامانه https://inre.ir/ مراجعه کنند.

برچسب ها

شغل
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا