«محمود نجفی‌عرب» رییس اتاق بازرگانی تهران شد

عصر بازار- محمود نجفی عرب در انتخابات اتاق بازرگانی،‌ صنایع، معادن و کشاورزی تهران با ۳۲ رای به عنوان رییس اتاق انتخاب شد.

يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷:۰۰

«محمود نجفی‌عرب» رییس اتاق بازرگانی تهران شد

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا،‌ محمود نجفی عرب 71 ساله، سابقه 31 سال فعالیت در بخش عمومی را در کارنامه خود دارد. مدیرعاملی کارخانه چند ملیتی، مدیریت گروه دارویی کشور، تاسیس تیپیکو و مجموعه شرکت های سرمایه‌گذاری تامین و مدیرعامل شرکت صنایع ایران پگاه را به سرانجام رسانده و اکنون سهامدار و تولیدکننده دارو در کشور محسوب می‌شود.

برپایه این گزارش، از تعداد 51 نفر حاضر در جلسه رای‌گیری، 19 رای سفید و 32 رای متعلق به تنها نامزد ریاست اتاق بود.

در آغاز این مراسم «مسعود خوانساری» رییس سابق اتاق تهران با اشاره به برگزاری انتخابات اتاق‌ها در سراسر کشور، تصریح‌کرد: 28 خرداد تاریخ برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع،‌ معادن و کشاورزی ایران تعیین شده است.

وی با بیان اینکه اتاق تهران آخرین اتاق استانی است که انتخابات را برگزار می‌کند، خاطرنشان کرد: «سید مهدی نیازی» سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، افراد شایسته ای را برای حضور در اتاق بازرگانی معرفی کرد که می توانند به حل مشکلات بخش خصوصی کمک کنند و حضورشان در اقتصاد کشور موثر خواهد بود و امیدواریم با چنین ترکیب بخش خصوصی و دولت، مشکلات را به حداقل برسانیم.

خوانساری با اشاره به شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور، تاکید کرد: توسعه هیچ کشوری جز با بها دادن به بخش خصوصی اتفاق نیفتاده و اتاق بازرگانی در طول تاریخ با وجود نقدهایی که داشته،همواره همراه با دولت بوده است.

وی اظهار داشت: بخش خصوصی نمی تواند بدون دولت گامی بردارد و دولت برای توسعه اقتصادی بدون بخش خصوصی نمی تواند اقدامی کند و این تعاملی است که می تواند به کشور کمک کند.

خوانساری خاطرنشان‌کرد: امروز اعضای هیات رییسه اتاق مشخص می شوند که می تواند برای چهار سال آینده کشور را در مسیر درست اقتصادی نگاه دارند.

برای نایب‌رئیس اول و نایب‌رئیس دوم در هیات رئیسه اتاق تهران «فریال مستوفی»، «شهاب جوانمردی» و «سید مهدی صادقی نیارکی» نامزد شدند که نیارکی با 29 رای به عنوان نائب رییس اول و جوانمردی با 27 رای به عنوان نائب رییس دوم اتاق بازرگانی تهران انتخاب شدند.

در این انتخابات «عباس آرگون» با 46 رای کرسی خزانه داری را به دست آورد.

برچسب ها

انتصاباتاق بازرگانی تهران
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا