حجم صادرات سوخت روسیه به چین افزایش یافت

عصر بازار- صادرکنندگان روسیه، صادرات نفت کوره به چین را در ماه میلادی جاری افزایش دادند.

جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸:۰۰

حجم صادرات سوخت روسیه به چین افزایش یافت

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، آمار شرکت تحقیقاتی کپلر نشان داد فروش نفت کوره تولیدکنندگان روسیه به چین، در ماه مه به بیش از 350 هزار بشکه در روز خواهد رسید که در مقایسه با صادرات بنزین و دیزل، ارزش کمتری دارد.

صادرات نفت کوره به چین پس از فوریه که سقف قیمت گروه هفت روی صادرات فرآورده‌های نفتی روسیه به اجرا درآمد، افزایش یافت. در پی آغاز بازرسی از کیفیت مخلوط قیر در استان شاندونگ که خانه اکثر پالایشگاه‌های خصوصی چین است، این خرید اخیرا جهش چشمگیری پیدا کرده است.

جیانان سون، تحلیلگر شرکت "انرژی اسپکتس" در این باره گفت: انتظار داریم که صادرات نفت کوره روسیه به چین در ماه مه بالا بماند و از ژوئن، افزایش بیشتری پیدا کند.

پالایشگاه‌های خصوصی چین در دو سهمیه اول سال 2023، سهمیه واردات نفت کمتری در مقایسه با سال گذشته دریافت کردند و از این رو، ناچارند برای تامین نیازهای پالایشی خود، به خوراک‌های دیگری مانند نفت کوره اتکا کنند.

در این بین، پالایشگاه‌های روسی با پایان یافتن تعمیرات تاسیساتی، احتمالا عرضه نفت کوره حاوی گوگرد بالا به آسیا را در هفته‌های آینده به حداکثر 140 هزار بشکه در روز افزایش می‌دهند.

به گفته ویکتور کاتونا، تحلیلگر شرکت کپلر، روسیه اکنون 35 تا 40 درصد از کل نفت کوره‌ای که توسط چین وارد می‌شود را تامین می‌کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، خرید زیاد چین ممکن است ادامه پیدا نکند زیرا مقامات برای پالایشگاه‌های غیردولتی، یک سیستم سهمیه سالانه برای واردات نفت کوره تعیین می‌کنند. سهمیه سال 2023، حدود 16.2 میلیون تن است که بیش از نیمی از آن تا پایان آوریل استفاده شده است. دولت قرار است آمار واردات فرآورده‌های نفتی در آوریل را در 20 مه منتشر کند.

برچسب ها

چینروسیه
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا