ایتالیایی‌ها شاهد کاهش ثروت خود هستند

عصر بازار- اتحادیه ملی مصرف کنندگان ایتالیا (UNC) در گزارش اخیر خود اعلام کرد که بیش از یک سوم خانوارها در این کشور طی سال گذشته میلادی به دلیل تورم شدید، شاهد کاهش شدید قدرت خرید خود بوده‌اند.

دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴:۰۰

ایتالیایی‌ها شاهد کاهش ثروت خود هستند

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، اتحادیه ملی مصرف کنندگان ایتالیا (UNC) در گزارش اخیر خود اعلام کرد که بیش از یک سوم خانوارها در این کشور طی سال گذشته میلادی به دلیل تورم شدید، شاهد کاهش شدید قدرت خرید خود بوده‌اند.

این اتحادیه اعلام کرد که 35.1 درصد از خانوارهای ایتالیایی در سال گذشته میلادی شرایط مالی بدتری را تجربه کردند، در حالی که این رقم در سال 2021، 30.5 درصد اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش، اتحادیه ملی مصرف کنندگان ایتالیا این نتایج را به افزایش هزینه‌ها که ناشی از افزایش قیمت انرژی و همچنین کالا و خدمات بوده است، نسبت دادند.

این در حالی است که ماسیمیلیانو دونا، رئیس اتحادیه ملی مصرف کنندگان ایتالیا گفت: اینها نتایج هشداردهنده اما بسیار مورد انتظار هستند.

قیمت برق در ایتالیا که در بازار آزاد فروخته می شود، به شدت افزایش یافته و در رتبه بندی این اتحادیه برای گران‌ترین کالاها و خدمات در سال گذشته میلادی در ردیف اول قرار گرفته است.

دونا همچنین گفت: داده‌های مربوط به کسانی که وضعیت خود را باثبات می‌دانند، لزوماً نمی‌توانند با دید مثبت بررسی شوند.

وی افزود: به طور کلی، همه کسانی که در سال 2021 و 2022 به سختی می‌توانند هزینه زندگی خود را تامین کنند، تحت این تعریف قرار می گیرند. پس دلیلی برای خوشحالی وجود ندارد.

هزینه زندگی در ایتالیا همچنان در حال افزایش بوده و از سوی برخی فشارهای مالی "غیرقابل تحمل" شده است، زیرا اقلام غذایی اساسی در این کشور افزایش چشمگیری داشته است، به طوری که قیمت انواع روغن های گیاهی، به استثنای روغن زیتون، بیش از 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

در گزارش این اتحادیه آمده است: برای خانواده‌های ایتالیایی دارای دو فرزند، تورم فعلی 7.7 درصد، 2306 یورو (2515 دلار) به صورت‌حساب‌های سالانه آن‌ها اضافه می‌کند که از این میزان، خانوارها 1015 یورو را برای غذا و نوشیدنی و 1062 یورو را برای پوشش سایر محصولات در سبد مصرفی خود هزینه می‌کنند.

برچسب ها

ایتالیاتورم
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا