پیشنهاد اتحادیه اروپا برای رسمی کردن توقف واردات نفت آلمان و لهستان از روسیه

عصر بازار- بلومبرگ با اشاره به برخی اسناد اعلام کرد که اتحادیه اروپا پیشنهاد رسمی کردن توقف عرضه نفت روسیه به آلمان و لهستان از طریق خط لوله دروژبا را ارائه کرده است.

شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷:۰۰

پیشنهاد اتحادیه اروپا برای رسمی کردن توقف واردات نفت آلمان و لهستان از روسیه

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، بلومبرگ در گزارش روز جمعه خود با اشاره به برخی اسناد اعلام کرد که اتحادیه اروپا پیشنهاد رسمی کردن توقف عرضه نفت روسیه به آلمان و لهستان از طریق خط لوله دروژبا را ارائه کرده است.

این در حالی است که این دو کشور به تازگی در چارچوب بسته یازدهم تحریم‌های اتحادیه اروپا از خرید نفت روسیه در سطح ملی خودداری کردند.

در عین حال پیشنهاد شده است معافیت هایی که اجازه می دهد جریان نفت از طریق انشعاب جنوبی این خط لوله که به مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک کشیده شده است، به قوت خود باقی بماند.

بر اساس اسناد مشاهده شده توسط بلومبرگ، اتحادیه اروپا پیشنهاد رسمی توقف عرضه نفت روسیه از طریق بخش شمالی خط لوله دروژبا به آلمان و لهستان را ارائه کرده است.

به گفته بلومبرگ، این دو کشور پیش از این، بر اساس معافیت تحریم‌های اتحادیه اروپا اجازه داشتند به واردات نفت روسیه ادامه دهند.

بلومبرگ خاطرنشان کرد که هیچ بحثی در مورد ممنوعیت عبور نفت قزاقستان از دروژبا پس از تعلیق تحویل نفت روسیه وجود ندارد و افزود که واردات از کشورهای ثالث دیگر، از جمله در صورت ترانزیت نفت از طریق روسیه، مجاز است.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، در دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در تاریخ 9 مه، متعهد شد که تحریم‌های بیشتری علیه روسیه برای مبارزه با دور زدن تحریم‌ها وضع کند.

بر اساس بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیسیون اروپا، یازدهمین بسته تحریم‌های ضد روسی در تاریخ 5 می برای تصویب به کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحویل داده شد.

برچسب ها

نفتاقتصاد روسیه
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا