روز سرنوشت‌ساز برای طلای جهانی

عصر بازار- قیمت طلا امروز (چهارشنبه) در بازه محدودی کاهش یافت که می‌تواند بر موضع سیاست فدرال رزرو تأثیر بگذارد و این در حالی است که معامله‌گران منتظر داده‌های کلیدی تورم ایالات‌متحده هستند.

چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷:۰۰

روز سرنوشت‌ساز برای طلای جهانی

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 8 و 22 دقیقه صبح به وقت شرقی با 4.3 درصد کاهش به 2029 دلار و 90 سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با 0.21 درصد کاهش به 2030 دلار و 90 سنت رسید.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار دارند قیمت‌های اصلی مصرف‌کننده در ماه آوریل سالانه 5.5 درصد افزایش یابد.

هاریش وی، سرپرست تحقیقات در خدمات مالی Geojit گفت: اگر تورم ایالات‌متحده کنترل شود، ممکن است منجر به توقف افزایش نرخ بهره فدرال رزرو شود که باعث تضعیف دلار و حمایت از طلا خواهد شد. در حال حاضر بازارها با احتمال 83 درصدی قیمت‌گذاری شده‌اند که بانک مرکزی ایالات‌متحده نرخ‌ها را در سطح فعلی خود در ماه ژوئن حفظ کند.

فیلیپ جفرسون، رئیس فدرال رزرو، روز سه‌شنبه گفت که اقتصاد ایالات‌متحده در حال کاهش است و جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک گفت که هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا بانک مرکزی نرخ‌های بهره را افزایش داده است یا خیر.

هاریش گفت که چشم‌انداز ضعیف برای ارز و بازدهی آمریکا وضعیت پناهگاه امن طلا را دوباره زنده می‌کند. هاریش افزود: نگرانی‌ها در مورد اقتصاد جهانی و چشم‌انداز تقاضا و عرضه نیز ممکن است در آینده نزدیک از این کالا حمایت کند.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز اظهار کرد که طلا ممکن است به محدوده 2019 تا 2024 دلار در هر اونس بازگردد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.2 درصد کاهش به 25.58 دلار رسید، پلاتین با 0.1 درصد افزایش به 1106 دلار و 11 سنت رسید، در حالی که پالادیوم با 0.2 درصد کاهش به 1566 دلار و 85 سنت رسید.

برچسب ها

طلابازار جهانی
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا