شاخص قیمت جهانی مواد غذایی پس از یک سال افزایش یافت

عصر بازار- سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در گزارشی اعلام کرد که قیمت جهانی مواد غذایی در ماه آوریل برای اولین بار در یک سال گذشته شاهد افزایش بوده است.

سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱:۰۰

شاخص قیمت جهانی مواد غذایی پس از یک سال افزایش یافت

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که قیمت جهانی مواد غذایی در ماه آوریل برای اولین بار در یک سال گذشته شاهد افزایش بوده است.

شاخص قیمت مواد غذایی فائو (FFPI) که بیشترین معاملات جهانی مواد غذایی را دنبال می کند، در ماه گذشته میلادی به طور میانگین 127.2 واحد ثبت شد که در مقایسه با رقم 126.5 واحد در ماه مارس افزایش جزئی نشان می‌دهد.

در گزارش فائو آمده است: بازگشت جزئی شاخص FFPI در ماه آوریل با افزایش شدید شاخص قیمت شکر و افزایش شاخص قیمت گوشت صورت گرفت، در حالی که شاخص‌های قیمت غلات، لبنیات و روغن نباتی به افت خود ادامه دادند.

بر اساس این گزارش، شاخص قیمت شکر نسبت به ماه مارس 17.6 درصد افزایش یافت و به بالاترین رقم خود از اکتبر 2011 رسید.

گزارش‌ها حاکی است که این افزایش به نگرانی‌ها درباره کاهش عرضه و تجدید نظرهای نزولی صورت گرفته در پیش‌بینی‌های تولید هند و چین، همراه با کاهش تولید در تایلند و اتحادیه اروپا مربوط بوده است.

شاخص قیمت گوشت نسبت به ماه مارس 1.3 درصد افزایش داشت در حالی که قیمت لبنیات 1.7 درصد شاهد کاهش بود. قیمت روغن نباتی نیز 1.3 درصد کاهش یافت که پنجمین کاهش ماهانه متوالی را رقم زد.

بر اساس این گزارش، شاخص قیمت غلات 1.7 درصد کاهش یافت و کاهش قیمت جهانی غلات اصلی بیشتر از افزایش قیمت برنج بوده است.

ماکسیمو توررو، اقتصاددان ارشد فائو، گفت: «فزایش قیمت برنج بسیار نگران‌کننده است و ضروری است که ابتکار دریای سیاه برای جلوگیری از هرگونه جهش قیمت در گندم و ذرت تمدید شود.

گزارش فائو همچنین نشان داد که قیمت بین‌المللی گندم در آوریل با 2.3 درصد کاهش به پایین‌ترین سطح از ژوئیه 2021 رسیده که عمدتاً ناشی از صادرات زیاد در روسیه و استرالیا بوده است.

برچسب ها

سازمان خاروبار و کشاورزی ملل متحد(فائو)
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا