قیمت نفت بالاتر رفت

عصر بازار- قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه که با وجود کاسته شدن از نگرانی‌ها نسبت به بروز رکود در آمریکا که باعث کاهش قیمت‌ها به مدت سه هفته متوالی شد، معامله‌گران همچنان محتاط بودند، اندکی افزایش پیدا کرد.

دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰:۰۰

قیمت نفت بالاتر رفت

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با 11 سنت معادل 0.2 درصد افزایش، به 75 دلار و 41 سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 12 سنت معادل 0.2 درصد افزایش، به 71 دلار و 46 سنت در هر بشکه رسید.

تینا تِنگ، تحلیلگر شرکت "سی ام سی مارکتس" در این باره گفت: بهبود سهام انرژی در معاملات روز جمعه وال استریت که پس از انتشار گزارش اشتغال قوی آمریکا و رفع نگرانی‌ها نسبت به رکود اقتصادی قریب‌الوقوع در این کشور که باعث ریزش شدید بازار در ابتدای هفته شده بود، روی داد، به بهبود قیمت نفت کمک کرد.

ترس از این که بحران بانکی آمریکا باعث کندی اقتصاد و متاثر شدن تقاضا برای سوخت در بزرگترین کشور مصرف کننده نفت جهان خواهد شد، باعث شد قیمت نفت برنت هفته گذشته 5.3 درصد و شاخص نفت آمریکا 7.1 درصد سقوط کند.

با این همه، گزارش اشتغال مطلوب آمریکا برای آوریل، دلار ضعیف‌تر و انتظارات برای کاهش عرضه در نشست بعدی گروه اوپک پلاس در ژوئن، کمک کرد شاخص‌های بازار در معاملات روز جمعه حدود چهار درصد بهبود پیدا کنند.

ادوارد مویا، تحلیلگر شرکت OANDA گفت: در شرایطی که معامله‌گران انرژی منتظرند ببینند آیا اوپک پلاس ممکن است سیگنالی از تمایل برای کاهش بیشتر تولید نشان دهد، تلاش می‌کنند تثبیت شوند.

تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشتی نوشتند: نگرانی‌ها درباره تقاضای کوتاه مدت به دلیل تنش در سیستم بانکی آمریکا، کندی اقتصادی و عرضه جهانی بالا به دلیل پایبندی محدود به توافق کاهش تولید اوپک پلاس، بیش از حد است. این بانک سرمایه گذاری پیش بینی قیمت نفت برنت تا دسامبر را 95 دلار در هر بشکه و تا آوریل را 100 دلار در هر بشکه حفظ کرد.

تحلیلگران گروه ANZ Research گفتند بر این باورند که توجه بازار اکنون از نگرانی‌های اقتصادی، به عرضه نفت محدود تغییر پیدا خواهد کرد. انتظار می‌رود آمریکا، آمار تورم قیمت مصرف کننده در آوریل را روز چهارشنبه منتشر کند که می‌تواند نشانه‌های بیشتری از مسیر نرخ بهره فراهم کند که اکثر فعالان بازار انتظار دارند از سوی فدرال رزرو آمریکا، متوقف شود.

بر اساس گزارش رویترز، معامله‌گران هفته جاری همچنین مشتاقانه منتظر شاخص‌های اقتصادی چین شامل تجارت، تورم، وام دهی و عرضه پول در آوریل هستند زیرا فعالان بازار همچنان به سنجش احیای اقتصادی در دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان ادامه می‌دهند.

برچسب ها

نفتقیمت نفت
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا