سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد:

مجلس به دنبال پیش‌بینی‌پذیر کردن هزینه بنگاه‌های بورسی در برنامه هفتم توسعه

عصر بازار- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: امسال تمام مباحث قیمت‌گذاری بنگاه‌های بورسی را به دولت واگذار کردیم تا در این خصوص تصمیم‌گیری کند.

شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸:۰۰

مجلس به دنبال پیش‌بینی‌پذیر کردن هزینه بنگاه‌های بورسی در برنامه هفتم توسعه

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص مصوبات موجود در بودجه 1402 در راستای حمایت از بازار سرمایه اظهار کرد: مجلس در بودجه 1402 یک مصوبه در خصوص تقویت صندوق تثبیت بازار سرمایه داشت که بر مبنای آن باید 10 هزار میلیارد تومان از محل واگذاری سهام دولت در اختیار صندوق تثبیت قرار بگیرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: البته در لایحه بودجه 15 هزار میلیارد تومان برای تقویت این صندوق در نظر گرفته شده بود که با 10 هزار میلیارد تومان آن موافقت شد.

او بیان کرد: صندوق تثبیت بازار سرمایه، برای ایجاد ثبات در بورس، زمانی که بازار رو به بالاست، فروشنده است و در زمانی که بازار رو به پایین است، خریدار. این صندوق طی این مدت نقش خوبی را داشته، اما به طور کل عملکردش ضعیف است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص دیگر تصمیمات این کمیسیون برای حمایت از بورس، گفت: یکی از درخواست‌هایی که همیشه از سوی فعالان بازار سرمایه و نهادهای مختلف از مجلس وجود داشت این بود که، سال به سال در مورد قیمت‌گذاری بنگاه‌های فعال بورسی تصمیم‌گیری نشود و اجازه پیش‌بینی‌پذیری به سهامدار شرکت‌ها داده شود. امسال تمام مباحث قیمت گذاری را به دولت واگذار کردیم تا دولت در این خصوص تصمیم‌گیری کند.

طغیانی در ادامه تاکید کرد: یکی دیگر از خواسته‌های فعالان بورسی از دولت و مجلس این است که بازار پیش‌بینی‌پذیر شود تا فعالان بدانند، در 5 ساله آینده چه برنامه‌ای در خصوص نرخ خوراک و سوخت قرار است اتفاق بیفتد و متناسب با همان نیز برنامه‌ریزی کنند که در همین راستا مجلس در برنامه هفتم توسعه در تلاش است تا بازار را پیش‌بینی‌پذیر کند.

برچسب ها

بورسبازار سرمایهمجلس شورای اسلامی
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا