رییس مرکز پژوهش‌های اتاق ایران مطرح کرد

پیش نیاز اصلی کاهش تورم ایران

عصر بازار- رییس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران می‌گوید تنش‌زدایی بین المللی و برنامه ریزی دقیق برای استفاده از فرصت‌ها در داخل می‌تواند به کاهش تورم ایران کمک کند.

شنبه ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶:۰۰

پیش نیاز اصلی کاهش تورم ایران

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمد قاسمی در یک پیام تصویری به مناسبت آغاز سال جدید، تصریح کرد: در یک نگاه کلان، اقتصاد ایران از سویی ظرفیت‌های بزرگ و تنوع فعالیت‌های قابل توجهی دارد و از طرف دیگر در دهه‌های گذشته با معضلاتی چون تورم بالا و کسری بودجه ساختاری مواجه بوده است. از این رو برای عبور از این شرایط و استفاده از ظرفیت‌ها، باید راهی برای کنار زدن مشکلات پیدا کرد.

وی با بیان اینکه تنش زدایی در روابط با دنیا، می‌تواند گامی مهم در مسیر اصلاح اقتصادی ایران باشد، بیان کرد: در این تردیدی وجود دارد که رابطه همه جانبه و دقیق میان ایران و کشورهای منطقه از یک سو و دیگر کشورهای جهان از سوی دیگر، می‌تواند هم به کاهش محدودیت‌ها علیه ما منجر شود و هم شرایط را برای رشد تجارت و توسعه همکاری‌ها فراهم کند.

به گفته رییس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی، با کاهش تنش‌ها، راه برای جذب سرمایه گذاری‌های تازه در ایران هموار خواهد شد و در این بستر، ثبات به اقتصاد باز می‌گردد. از طرف دیگر با جذب سرمایه داخلی و خارجی، در نهایت رشد اقتصادی به عنوان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های کشور تضمین خواهد شد.

قاسمی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های داخلی با بهره گیری از تصمیمات درست ممکن خواهد بود، تاکید کرد: اگر ما بتوانیم تصمیماتی را نهایی کنیم که در چارچوب آنها توان تولیدی کشور افزایش یافته و تمام ظرفیت‌ها در اختیار فعالیت‌های مولد قرار بگیرد، قطعا نشانه‌های ثبات خود را در 1402 را نمایان خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: با بازگشت ثبات و رشد اقتصادی، تورم بالا که در سال‌های گذشته بلای جان اقتصاد ایران شده، کاهشی خواهد شد و به این ترتیب از نیمه دوم سال جاری، نشانه‌های خوبی در اقتصاد ایران خود را نشان می‌دهند.

برچسب ها

نرخ تورمتورم
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا