گازپروم‌نفت:

کاهش تولید نفت روسیه به توازن بازار کمک می‌کند

عصر بازار- الکساندر دیوکوف، مدیر شرکت نفتی "گازپروم‌نفت" اظهار کرد: تصمیم روسیه برای کاهش تولید نفت به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در مارس، به متوازن شدن بازار نفت جهانی که اکنون دچار مازاد عرضه است، کمک خواهد کرد.

پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳:۰۰

کاهش تولید نفت روسیه به توازن بازار کمک می‌کند

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، طبق گزارش خبرگزاری اینترفکس روسیه، دیوکوف به خبرنگاران گفت: در حال حاضر بازار دچار مازاد عرضه است. بنابراین، تصمیم دولت روسیه برای کاهش عرضه با هدف متوازن کردن مجدد آن انجام می گیرد.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، اوایل فوریه اعلام کرده بود روسیه که یکی از اعضای اوپک پلاس است، به صورت داوطلبانه تولید نفت خود را 500 هزار بشکه در روز در مارس در نتیجه تحریم‌های غربی و سقف قیمت برای فروش نفت این کشور، کاهش خواهد داد.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش بازار نفت برای فوریه اعلام کرده بود کاهش تولید روسیه ممکن است نشانه این باشد که مسکو احتمالا برای فروش همه بشکه‌های نفت خود به مشکل خورده یا ممکن است در تلاش برای تقویت قیمت نفت باشد.

تلاش برای تقویت قیمت نفت تا کنون نتیجه بخش نبوده است زیرا قیمتها در فوریه، تحت تاثیر این که بانک مرکزی آمریکا ممکن است نرخ بهره را به میزان بیشتر و برای مدت طولانی برای مبارزه با تورم چسبنده افزایش دهد، با فشارهای کاهشی روبرو شدند.

دیوکوف به خبرنگاران گفت: قیمت نفت امسال نوسانی خواهد بود و ممکن است در محدوده 80 تا 110 دلار در هر بشکه معامله شود. از یک‌سو، مازاد عرضه در بازار وجود دارد اما از سوی دیگر، نفت و فرآورده های نفتی روسیه به بازارهای جدیدی تغییر مسیر پیدا کردند که بر هزینه‌های حمل بالاتر منتهی شده و در قیمت‌ها منعکس شده است.

مدیر "گازپروم‌نفت" گفت: این یکی از پیامدهای فشار تحریم‌ها بر روسیه است و افزود: نوسان بازار بالا خواهد بود اما ابزارهایی برای کنترل نوسان به خصوص از سوی گروه اوپک پلاس وجود خواهد داشت. اوپک پلاس یکی از مکانیزمهای کلیدی است که می تواند نوسان بازار را کاهش دهد. زمان خواهد گفت اما اوپک پلاس ثابت کرده که ابزار موثری است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، بلافاصله پس از این که روسیه کاهش تولید نفت در ماه میلادی آینده را اعلام کرد، اوپک پلاس اعلام کرد این گروه قصد ندارد اهداف تولید نفت خود را تغییر دهد.

برچسب ها

بازار جهانینفت روسیه
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا