رییس کل سازمان خصوصی سازی: عواید فروش از محل مولدسازی صرف هزینه جاری نمی‌شود

عصر بازار- رییس کل سازمان خصوصی سازی گفت: آن چه که از عواید فروش دارایی‌های غیرمنقول دولتی به دست می‌آید باید در طرح تملک دارایی سرمایه‌ای و طرحهای نیمه تمام عمرانی مصرف شود و نمی‌تواند صرف هزینه‌های جاری در کشور شود.

يکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵:۰۰

رییس کل سازمان خصوصی سازی: عواید فروش از محل مولدسازی صرف هزینه جاری نمی‌شود

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا؛ حسین قربان‌زاده روز یکشنبه افزود:خوشبختانه با تمهید اندیشیده شده در این مصوبه و همچنین تکرار آن در لایحه بودجه امسال که مورد تصویب کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی نیز قرار گرفته محل استفاده این عواید مشخص شده است.

وی ادامه داد: استفاده از فروش املاک مازاد برای اتمام طرح های نیمه تمام عمرانی مسیری است که به بودجه کشور یاری می‌رساند و با این حال، طرح های نیمه‌تمام عمرانی هم تأمین مالی خود را از طریق بودجه آن، به دست می‌آورد.

رییس کل سازمان خصوصی سازی در خصوص ارکان نظارتی این موضوع گفت: بر همین اساس شورای عالی هماهنگی سران قوا نیز، سازوکار نظارتی را برای هیات عالی مولد سازی دارایی‌های دولت در نظر گرفته است که در هفته آینده اعلام می‌شود.

قربان زاده در مورد فرایندهای اجرایی که در سازمان خصوصی سازی در حال اجراست افزود: موضوع خصوصی سازی به دارایی‌های مالی و سهم الشرکه دولت بازمی‌گردد که هیات واگذاری بر اساس قانون اجرای سیاست‌های اصل 44 تصمیم‌گیری لازم را تحت نظارت وزیر دادگستری، وزیر اقتصاد و دارایی، روسای اتاق بازرگانی و تعاون و همچنین 2 نماینده مجلس شورای اسلامی انجام می‌دهد.

وی در خصوص فعالیت سازمان خصوصی سازی در موضوع مولد سازی اظهار کرد: تاکنون در مورد اراضی، املاک، مستغلات و دارایی‌های غیرمنقول، مرجع واحد و یکپارچه‌ای در کشور وجود نداشته است و بر همین اساس هیات عالی مولدسازی دارایی‌های دولت برای نخستین بار با مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا تشکیل شد که در تاریخ 21 آبان امسال نیز به تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی رسید و سپس در هفت آذر نیز از سوی دفتر رئیس جمهوری ابلاغ شد و تشکیل دبیرخانه و اجرای آن به وزارت امور اقتصادی و دارایی سپرده شد و خوشبختانه کارها با سرعت در حال پیشرفت است.

رییس کل سازمان خصوصی سازی گفت: معتقد هستیم که مولد سازی می تواند جهشی بزرگی در حوزه تولید و اشتغال ایجاد کند به دلیل این که املاک راکد و بلااستفاده اهرمی برای فعال شدن طرح‌های ملی می‌شود تا در نهایت شاهد رونق و شکوفایی اقتصادی شویم.

قربان زاده افزود: از طرفی عرضه املاک در کشور نیز زیاد می‌شود که می‌تواند در تعدیل قیمت‌ها و همچنین رونق صنعت ساختمان نیز تاثیرگذار باشد.

او به نشست خود با استاندار خراسان رضوی نیز اشاره و اظهار کرد: موضوع مولد سازی، فرایندها و نحوه عملکرد دستگاه‌ها در استان خراسان رضوی مورد بررسی قرار گرفت و شاهد هستیم که خوشبختانه جلسات بسیار خوبی توسط استانداری برگزار و روی این موضوع کار شده است تا طرح‌های نیمه تمام عمرانی اولویت دار تعیین تکلیف شوند و این موضوع به هیات عالی مولد سازی دارایی‌های دولت در تهران کمک می‌کند تا برنامه های این استان زودتر به تصمیم نهایی برسد.

رییس کل سازمان خصوصی سازی روز گذشته در سفر به مشهد با استاندار خراسان رضوی و مسوولان اقتصادی استان دیدار و گفت و گو کرد.

برچسب ها

خصوصی سازیمولدسازی
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا