هشدار بزرگ‌ترین شرکت غذایی جهان درباره افزایش مجدد قیمت‌ها

عصر بازار- پس از یک سال افزایش مداوم قیمت‌ها که مصرف‌کنندگان عادی را برای خرید مواد غذایی با مشکل مواجه کرده است، نستله، بزرگ‌ترین شرکت غذایی جهان، اعلام کرد قیمت اقلام اساسی در طول سال ۲۰۲۳ به رشد خود باز هم ادامه خواهد داد.

سه شنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳:۰۰

هشدار بزرگ‌ترین شرکت غذایی جهان درباره افزایش مجدد قیمت‌ها

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، پس از یک سال افزایش مداوم قیمت‌ها که مصرف‌کنندگان عادی را برای خرید مواد غذایی با مشکل مواجه کرده است، نستله، بزرگ‌ترین شرکت غذایی جهان، اعلام کرد قیمت اقلام اساسی در طول سال 2023 به رشد خود باز هم ادامه خواهد داد.

این ابر شرکت تولید کننده مواد غذایی سال گذشته میلادی قیمت‌ها را 8.2 درصد افزایش داد، اما می‌گوید این برای جبران افزایش هزینه‌های خود که به طور قابل‌توجهی سود را کاهش داده بود، کافی نبوده است.

به گفته مارک اشنایدر، مدیرعامل نستله، افزایش قیمت محصولات این شرکت، که انتظار می‌رود بر اساس بازار و طبقه‌بندی متفاوت باشد، «بسیار هدفمند» خواهد بود و تنها در جایی اجرا می‌شود که تورم هزینه مواد اولیه، این افزایش قیمت را توجیه کند.

اشنایدر گفت: ما هنوز در شرایطی هستیم که در حال ترمیم سود ناخالص خود هستیم و مانند تمام مصرف‌کنندگان در سراسر جهان، تحت تأثیر تورم قرار گرفته‌ایم و اکنون در تلاش هستیم تا آسیب‌های وارد شده را ترمیم کنیم.

این مقام هیچ جزئیاتی در مورد اینکه چقدر افزایش قیمت برای هر کدام از 2000 محصول نستله پیش بینی شده است، ارائه نکرد. محصولاتی که بر هزینه‌های طیف وسیعی از شیرینیجات، غذاهای منجمد، و شیر خشک تأثیر می گذارد.

در بیانیه این شرکت آمده است: سال گذشته چالش‌ها و انتخاب‌های سختی را برای خانواده‌ها، جوامع و مشاغل به همراه داشت. تورم به سطوح بی‌سابقه‌ای افزایش یافت، فشارهای هزینه‌های زندگی تشدید شد و اثرات تنش‌های ژئوپلیتیکی در سراسر جهان احساس شد.

بر اساس این گزارش، افزایش هزینه کالاها و دستمزدهای بالاتر، مشکل استراتژی های قیمت گذاری را در کانون توجه شرکت های تولید کننده مواد غذایی قرار داده است، زیرا آنها در تلاش برای به حداکثر رساندن سود خود بدون دور کردن مشتریان هستند.

شرکت هایی مانند یونیلورUnilever، کوکاکولا Coca-Cola و هینکن Heineken، همگی افزایش قیمت کالاهای خود را در سال 2023 پیش بینی کرده‌اند، چرا که آنها با افزایش هزینه‌های کالا، انرژی و نیروی کار دست و پنجه نرم می‌کنند.

برچسب ها

مواد غذایینستله
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا