نمایش نتیجه برنامه های افزایش کیفیت و استاندارد ایران خودرو در ری‌را و TF۲۱

دو محصول جدید ایران خودرو چه تحولاتی را به نمایش می‌گذارند؟

عصر بازار- ارتقاء کیفیت و استانداردهای خودروسازی صرفا با تحول در شرایط کیفی و استانداردی محصولات کنونی شکل نمی گیرد بلکه قدم های اصلی خودروسازان در طراحی و عرضه محصولات جدید مشخص می شود. گروه صنعتی ایران خودرو در همین راستا برای تحول جامع در بحث کیفیت و هویت محصولات، سال آینده دو محصول جدید ری‌را و TF۲۱ را به برای عرضه به بازار در نظر گرفته که مبنای اصلی رشد کیفیت این خودروساز در این دو گزینه جدید بازار خودرو ایران نمود پیدا خواهد کرد.

يکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵:۰۰

دو محصول جدید ایران خودرو چه تحولاتی را به نمایش می‌گذارند؟

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، صنعت خودروسازی ما طی سه دهه گذشته عمدتا برای رفع نیازهای پایه بازار خودرو فعالیت داشته و استانداردهای بین المللی چندان در آن مورد توجه قرار نگرفته است. جهان امروز خودرو مملو از استانداردهای کیفی جدید نظیر مشخصه های جدید ایمنی، تکنولوژی های ایمنی و رفاهی و طراحی بهینه محصولات است. گروه صنعتی ایران خودرو در این حوزه، تنوع قابل توجهی از تازه ها را برای شکل‌دهی خانواده جدید محصولاتش در اختیار دارد. در گام نخست ایران خودرو، خانواده پیشرانه جدید سه سیلندری را آماده تولید انبوه کرده که هم سطح موفق ترین نمونه های جهانی از برند های فیات و گروه فولکس واگن است.

یکی از مهمترین برنامه های مهدی خطیبی از بدو مدیریت در گروه صنعتی ایران خودرو ارتقا روز افزون کیفیت و استاندارد محصولات این خودروساز بوده و با این هدف جلسات ستاد عالی کیفیت به صورت هفتگی با حضور وی برگزار می شود تا ارتقا کیفی محصولات بدون وقفه در دستور کار باشد. رصد روزانه مشکلات محصولات و تلاش برای رفع سریع این مشکلات در خطوط تولید و ارائه فراخوان ها در این زمینه، طی یک سال اخیر نمود قابل توجهی از این تلاش ها برای رشد کیفیت و استاندارد محصولات ایران خودرو بوده اما آنچه کیفیت و استاندارد واقعی را به نمایش می گذارد،  برنامه ریزی های بنیادین برای محصولات آینده این خودروساز است که ری‌را و TF21 در صدر آن قرار دارند.

گام دوم ایران خودرو در محصولات جدید، توجه به استانداردهای روز طراحی بر اساس ترند آینده نگرانه است. ری را نخستین کراس اوور بومی کشور با برند ایران خودرو بوده که در کلاس B قرار است در پرفروش ترین جایگاه کراس اوورها در کشور قرار بگیرد و به سبک صنعت خودرو به نیاز بازار پاسخ دهد. طراحی ظاهری این خودرو با هویتی کاملا اختصاصی از سوی ایران خودرو همزمان نگاهی به آینده دارد و طراحی آیرودینامیک آن در عین حال، بر پایه الزامات تست های روز ایمنی برای کسب تاییدیه تست تصادف با عابر پیاده از موسسات معتبر اروپایی است. بر همین اساس در اوایل بهمن ماه 1401، ری‌را موفق به کسب استاندارد ECE R127 اروپا یا همان تاییدیه ایمنی تصادف با عابرین پیاده شد. ایران خودرو تمرکز ویژه ای روی کسب این استاندارد برای همه محصولات در حال تولیدش دارد به گونه ای که پیش از ری‌را، تارا، سورن پلاس، پژو 207، رانا پلاس و دنا نیز با تغییراتی در طراحی موفق به کسب این استاندارد ایمنی سخت گیرانه شده بودند.

تکنولوژی هایی که ایران خودرو قرار است در تیپ های مختلف ری‌را عرضه کند، نقطه قوت دیگر این خودرو در راستای ارتقا سطح کیفیت محصولات تولیدی این شرکت به حساب می آید. ری‌را قرار است با تکنولوژی کنترل پایداری الکترونیکی و همچنین کنترل کشش TCS آماده عرضه به بازار شود و سیستم ترمز کمکی نیز روی آن نصب خواهد شد. سنسور نور و باران، ترمز های دیسکی در جلو و عقب، کیسه های هوای جلو و جانبی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و کنترل سرعت در سراشیبی، سنسور پایش فشار باد تایرها TPMS، خروجی برق 12 ولت، دریچه هوا برای سرنشینان عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک ، نمایشگر 10 اینچی، فرمان برقی ، ورود و استارت بدون کلید، سانروف، نمایشگر دیجیتال پشت فرمان و ... ری‌را را در سطحی از تکنولوژی و آپشن قرار می دهد که امروز کراس اوور های مونتاژی چینی با قیمتی فراتر از یک میلیارد تومان در آن سطح عرضه می شوند. سطح استاندارد های تکنولوژی ایران خودرو به همین جا ختم نمی شود چرا که قرار است آپشن های داغ تری نظیر آینه الکتروکرومیک، سنسور جلو، ایربگ پرده ای، سیستم هشدار نقاط کور BSD، دوربین 360 درجه، شارژر بدون سیم تلفن همراه، چراغ‌های جلو با امکان شست و شو، گرم کن و سرد کن صندلی های جلو، رینگ های دو رنگ، سانروف پانورامیک و صندلی های چرم نیز در فول ترین تیپ ری‌را عرضه شوند که آن را هم سطح با مهمترین رقبا از برند های معتبر می کند و با این حساب دیگر نمی توان گفت که صنعت خودرو ایران صرفا برای عرضه پایه ترین نیاز بازار اقدام به تولید خودرو می کند.

بلکه با این تکنولوژی ها که احتمالا روی دیگر محصولات بومی نظیر تارا و رانا پلاس نیز شاهد آن خواهیم بود، عملا به هر نوع نیازی مشابه خودروهای خارجی در بازار داخل قابلیت پاسخگویی وجود خواهد داشت و این به معنای رشد قابل توجه سطح خودروهای تولیدی در آینده است.

هاچ بک TF21 از طرف دیگر در کنار ری‌را قرار است خودرویی اقتصادی در کلاس B باشد که بعد از سال ها جایگزین محصولی پرتیراژ در کشور می شود تا راه خانواده پژو 206 را به سبک صنعت خودرو ایران ادامه دهد. خودرو TF21 قرار است در گام نخست با پیشرانه TU5P و گیربکس های دستی و اتوماتیک به بازار عرضه شود و سپس در فاز دوم، پیشرانه های سه سیلندر اختصاصی ایران خودرو توان‌بخش این هاچ بک جدید می شوند. طراحی ظاهری این خودرو با تمرکز بر ارگونومی و همچنین امکان پاس کردن تست تصادف عابر پیاده مانند ری‌را صورت گرفته و در شکل دهی آن، آینده نگری برندهای معتبر خودرویی جهان در زمینه طراحی مدنظر قرار گرفته است. TF21 نیز مانند دیگر محصولات ایران خودرو قابلیت عرضه با تکنولوژی های مدرن را توسط ایران خودرو دارد و به عنوان یک هاچ بک بومی، تنوع گسترده تری از مدل ها را در بازار کشور به نمایش خواهد گذاشت تا مسیر هاچ بک های کلاس B بازار ایران، متمایز شکل بگیرد.

برچسب ها

ایران خودروصنعت خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا