نگاهی به دستاوردهای سایپا در اجرای ۴۲پروژه کیفی سازی

تحقق برنامه های رشد کیفیت سایپا

عصر بازار- کیفیت به معنای لمس آن از سوی مشتریان است و جدیدترین گزارش های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بیانگر این موضوع است که میزان مراجعه مشتریان سایپا به نمایندگی ها به میزان ۳۳ درصد کاهش پیدا کرده که نشان دهنده افزایش کیفیت خودروهای صفر کیلومتر تحویلی این شرکت است. این موضوع در راستای تعریف ۴۲ برنامه کیفی سازی از سوی محمدعلی تیموری؛ مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا محقق شده است.

يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴:۰۰

تحقق برنامه های رشد کیفیت سایپا

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، کیفیت در نهایت مفهومی است که مشتری نهایی باید آن را لمس کند و کاهش مراجعه به نمایندگی ها برای مشکلات فنی و مونتاژی خودرو موضوعی است که در نظرسنجی عمومی از مشتریان می تواند مهر تاییدی بر برنامه های افزایش کیفیت یک خودروساز باشد.

محمدعلی تیموری همزمان با دستور رییس جمهور مبنی بر افزایش کیفیت خودروهای تولیدی، 42 پروژه را در این حوزه تعریف کرد که شامل ارتقای کیفیت سطح زنجیره اعم از زیر ساخت(3)، قطعات و مجموعه ها(29)، فرایند خودروساز(5)، فروش و خدمات پس از فروش(5) می شود و در پایان پاییز 1401 این گروه خوردوسازی در نتیجه این برنامه ها موفق به دستیابی به اهدافی نظیر    بهبود 33 درصدی شاخص نرخ برگشت از تعمیرات در شبکه،   افزایش رضایت مشتریان نسبت به خدمات پس از فروش در مقایسه با سال گذشته، خروج خودروهای قدیمی تیبا، تیبا2 و ساینا از سبد محصولات و PDI مجدد خودروهای تکمیل‌کاری شده است.

سایپایی ها همچنین در این زمینه با تاکید بر همکاری با شرکت های دانش بنیان اقدامبه عقد قرارداد با 26 شرکت دانش بنیان برای 37 پروژه کرده اند تا اقدامات عملی و دانش بنیان در زمینه رشد کیفیت را رقم بزنند.محمدعلی تیموری از نخستین روز آغاز مدیریتش در سایپا همواره تاکید بر افزایش کیفیت و تعریف برنامه های مدون در این حوزه داشته است. وی برای تحقق این هدف به عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه هایش، ساختار معاونت کیفیت را نسبت به گذشته توسعه داده و علاوه بر تمرکز روی افزایش کیفیت در حوزه تولید، به سراغ زنجیره تامین قطعات رفته و رشد کیفیت را از مرحله قطعات محصولات آغاز کرده است.

افزایش کیفیت محصولات تولیدی شامل پروژه های ریز و درشتی است که از آن جمله می توان به اصلاح ساختار پیشرانه M15 خانواده X200، اصلاح و ارتقاء عایق بندی کابین خودرو شاهین، شیشه های بالابر این خودرو، ایجاد کارگاه تولید رنگ باکیفیت اقتصادی، استفاده از ربات دانش‌محور برش لیزری و سیمولاتور داشبورد و .... در کنار ده ها پروژه دیگر اشاره کرد.

همچنین تیموری برنامه ریزی برای جلوگیر یاز مشکلات کیفی در آینده را نیز در دستور کار دارد و به دلیل انتقاد ها به پیشرانه کنونی شاهین، یکی از بهترین و خاص ترین گزینه ها را برای بهبود شرایط قوای محرکه کراس اوور آریا برای آینده معرفی کرده که توسط میتسوبیشی طراحی شده و حجم آن به 2 لیتر می رسد و احتمالا نخستین پیشرانه با تزریق سوخت مستقیم در صنعت خودرو کشور خواهد بود.کیفیت، مفهومی است که در صورت پیگیری مستمر در صنعت خودرو می تواند تبلوری ملموس برای مشتریان خودرو در بازار داشته باشد.

 گروه خودروسازی سایپا در سال جاری، نمود های متنوعی از کیفی سازی را به نمایش گذاشته و امید می رود این روند به گونه ای پیش برود که محصولات صنعت خودروسازی ایران به سطحی موازی با خودروسازان مطرح و باکیفیت جهان دست پیدا کنند.

برچسب ها

صنعت خودروشرکت سایپا
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا