قیمت مواد غذایی در بریتانیا به بالاترین حد خود رسید

عصر بازار- داده‌ها نشان می‌دهد که مصرف کنندگان بریتانیایی ۱۰۰۰ دلار اضافی برای خواربار در سال جاری پرداخت خواهند کرد.

چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳:۰۰

قیمت مواد غذایی در بریتانیا به بالاترین حد خود رسید

به گزارش  پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، تورم مواد غذایی در بریتانیا در چهار هفته ژانویه به رکورد جدید 16.7 درصد رسید. بر اساس آمار جدیدی که توسط محقق بازار کانتار در روز سه‌شنبه منتشر شد، حتی مواد اولیه مانند شیر، کره، پنیر، تخم‌مرغ و غذای سگ بسیار گران‌تر شدند.

این گزارش می‌گوید که رشد قیمت مواد غذایی در بالاترین حد خود از زمانی است که شرکت شروع به پیگیری این ارقام در سال 2008 کرد، و نزدیک به 800 پوند (1000 دلار) به صورت‌حساب خرید معمولی سالانه اضافه شده است. از همین روی، خانوارها را مجبور کرد تا عادت‌های خرید خود را برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها تغییر دهند.

فریزر مک‌کویت، رئیس بخش خرده‌فروشی و مصرف‌کننده کانتار، گفت: «در اواخر سال گذشته، شاهد کاهش اندکی نرخ تورم در قیمت مواد غذایی بودیم، اما این نشانه کوچک از تسکین برای مصرف‌کنندگان کوتاه مدت بوده است.»

طبق گفته Kantar، براساس آخرین افزایش، میانگین صورتحساب خرید سالانه مواد غذایی را به 5504 پوند (6781 دلار) می رساند که 788 پوند (974 دلار) افزایش می‌یابد.

این داده‌ها در حالی منتشر می‌‍شود که مصرف‌کنندگان بریتانیایی در سال جاری در بحبوحه تشدید بحران هزینه‌های زندگی با فشار شدیدتری بر امور مالی خود مواجه هستند. به گفته اقتصاددانان، اگرچه تورم کلی در بریتانیا از بالاترین سطح خود در بیش از چهار دهه گذشته کاهش یافته، اما قیمت مواد غذایی همچنان در حال افزایش است.

برچسب ها

مواد غذاییاقتصاد انگلیس
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا