طلای جهانی نزدیک به اوج ۹ ماهه ثابت شد

عصر بازار- قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز (پنجشنبه) به بالاترین سطح ۹ ماهه خود رسید، زیرا سرمایه‌گذاران برای دریافت داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده آماده می‌شوند که می‌تواند بر مسیر انقباض سیاست فدرال‌رزرو تأثیر بگذارد.

پنجشنبه ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸:۰۰

طلای جهانی نزدیک به اوج ۹ ماهه ثابت شد

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا پس از رسیدن به بالاترین میزان خود از آوریل 2022 تا ساعت 6 و 31 دقیقه صبح به وقت شرقی با 1.1 درصد کاهش به 1944 دلار و 90 سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با 0.06 درصد کاهش به 1945 دلار و 90 سنت رسید.

توجه بازار به داده‌های تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده در سه ماهه چهارم می‌تواند جلسه سیاست‌گذاری آتی فدرال رزرو را تعیین کند. بیشتر سرمایه‌گذاران انتظار دارند که فدرال رزرو در 31 ژانویه تا اول فوریه نرخ بهره را 25 واحد افزایش دهد.

بانک مرکزی ایالات‌متحده پس از چهار افزایش متوالی 75 واحدی در ماه گذشته، سرعت انقباض خود را به 50 واحد کاهش داد. نرخ بهره پایین‌تر برای شمش سودمند است زیرا هزینه فرصت نگهداری دارایی بدون بازده را کاهش می‌دهد. یواخیم ناگل و گابریل مخلوف، سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا گفتند که اگر افزایش نرخ بهره در سه ماهه دوم پس از دو حرکت مورد انتظار در فوریه و مارس ادامه یابد، تعجب نخواهند کرد.

پلی‌متال، تولیدکننده طلا و نقره روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که درآمد سه ماهه چهارم این شرکت با کاهش 30 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به یک میلیارد دلار رسیده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره بدون تغییر به 23.9 دلار رسید و پلاتین 0.3 درصد افزایش یافت و به 1042 دلار و 63 سنت رسید و پالادیوم 0.1 درصد کاهش یافت و به 1696 دلار و 55 سنت رسید

برچسب ها

طلابازار جهانی
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا