کسری بودجه ۳ ماهه آمریکا به ۴۲۱ میلیارد دلار رسید

عصر بازار- کسری بودجه آمریکا در سه‌ماهه پایانی سال گذشته میلادی ۱۲ درصد افزایش یافت و به ۴۲۱ میلیارد دلار رسید.

جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷:۰۰

کسری بودجه ۳ ماهه آمریکا به ۴۲۱ میلیارد دلار رسید

 

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، کسری بودجه دولت آمریکا در اولین سه‌ماهه سال مالی جاری 12 درصد افزایش یافت که حاکی از یک نبرد سیاسی سخت بر سر سیاست‌های مالی این کشور است.

 کسری بودجه آمریکا از ماه اکتبر تا دسامبر یعنی سه‌ماهه پایانی سال گذشته میلادی به 421 میلیارد دلار رسید. به‌نظر می‌رسد افزایش هزینه‌ها به‌خاطر تورم بالا باعث افزایش کسری بودجه آمریکا شده باشد.

 پرداخت بهره در بدهی‌های عمومی 57 میلیارد دلار معادل 37 درصد نسبت‌به همین دوره در سال قبل‌از آن بالا رفته و به 210 میلیارد دلار رسیده است. خزانه‌داری آمریکا مجبور بود به‌خاطر بالا رفتن نرخ بهره جهت مقابله با تورم نرخ بالاتری را به سرمایه‌گذاران بپردازد.

 این آمار بسیار مورد توجه جمهوری‌خواهان که در حال حاضر کنگره آمریکا را در دست دارند و به‌دنبال کاهش هزینه‌ها هستند قرار گرفته است. جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و قانون‌گذاران دموکرات مصمم به حفظ برنامه‌های اصلی خود هستند تا زمینه را برای بالا بردن محدوده بدهی فدرال آماده کند.

 پرداخت بیمه و بازنشستگی‌ها هم افزایش یافته چون هزینه زندگی با توجه به بالا رفتن تورم بیشتر شده‌است. پرداختی‌ اداره تأمین اجتماعی آمریکا در سه‌ماهه اول سال مالی جاری یعنی سه‌ماهه پایانی 2022 به 328 میلیارد دلار رسید، یعنی 7 درصد بالاتر از همین دوره در 2021.

 کسری بودجه آمریکا در سال مالی 2022 برابر با 11.38 تریلیون دلار بود، یعنی پایین‌تر از 2.78 تریلیون دلار گزارش شده در 2021.

برچسب ها

کسری بودجهآمریکا
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا