سومین اقتصاد بزرگ جهان بهبود یافت

عصر بازار- یک نظرسنجی تجاری در روز جمعه نشان داد که فعالیت بخش خدمات ژاپن در ماه دسامبر با توجه به رونق گردشگری بین‌المللی و داخلی به دلیل کاهش محدودیت‌های کووید، بهبود یافت.

شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱:۰۰

سومین اقتصاد بزرگ جهان بهبود یافت

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، شاخص نهایی مدیران خرید خدمات بانک ژاپن از 50.3 در نوامبر به 51.1 افزایش یافت، اگرچه در ماه دسامبر کمتر از 51.7 بود. این شاخص برای چهارمین ماه متوالی بالای مرز 50 باقی ماند که انبساط را از انقباض جدا می‌کند.

لورا دنمن، اقتصاددان در S&P Global Market Intelligence اظهار کرد که بهبود با افزایش تعداد گردشگران بین‌المللی و همچنین کمپین تخفیف برای مسافران داخلی پشتیبانی می‌شود. این نظرسنجی نشان داد که تقاضای شرکت‌های خدماتی با قوی‌ترین سرعت از جولای 2018 افزایش یافته است. بر اساس داده‌های دولتی، بازدیدکنندگان ژاپن در ماه نوامبر به حدود یک میلیون نفر رسید. دنمن گفت: با برنامه تحت رهبری دولت که قرار است در ژانویه ادامه یابد، می‌توان امیدوار بود که در سال جدید شاهد گسترش سطح فعالیت در بخش خدمات ژاپن باشیم اما فشارهای تورمی بدتر شد، به طوری که هزینه‌های ورودی و قیمت‌ها افزایش یافتند.

دنمن عنوان کرد: طبق گزارش‌ها، شرکت‌ها آثار بازنگری افزایشی نرخ حداقل دستمزد در ماه دسامبر را در کنار افزایش هزینه‌های سوخت، برق و موادخام احساس کردند. از آنجایی که شرکت‌های بیشتری قیمت‌های خرده‌فروشی اقلام مواد غذایی و انرژی را افزایش می‌دهند، قیمت‌های اصلی مصرف‌کننده ژاپن در نوامبر با سریع‌ترین سرعت در سال 1981 افزایش یافت و دستمزدهای واقعی را که فشارسنج قدرت خرید خانوارها بود، کاهش داد.

بر اساس گزارش رویترز، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن و هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، پیش از مذاکرات دستمزد سالانه بین شرکت‌ها و اتحادیه‌های کارگری، خواستار افزایش دستمزدها برای دستیابی به رشد اقتصادی و تورم پایدار شدند.

برچسب ها

اقتصاد ژاپناقتصاد آسیارشد اقتصادی
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا